pexels rfstudio 3886064 1

תעיפי את התחת שלך מהאימון

די, מאסתי בזה. אני עייפה מלשמוע על הנושא הזה שוב ושוב, ובטוחה שגם לכם קצת נמאס.לא מצליחה להבין איך כיום, כשאנחנו מדברים על נושא האלימות, הפיזית והמילולית עדיין יש מנדט ברור לאלימות מילולית של מאמנים כלפי שחקנים ושחקניות.

זו לא פעם ראשונה שסיפור כזה מגיע לאוזניי, אבל כשהוא הורס עבודה פסיכולוגית עמוקה של חצי שנה, אני מתחילה לחוש תסכול. השבוע התקשרה אלי חני, אחרי שסיימנו עבודה פסיכולוגית אינטנסיבית שעזרה לה להיות השחקנית הכי אכפתית במגרש. היא למדה והבינה שהפעולות ה"לא נספרות" הן הפעולות החשובות במשחק.

ואני אקדים ואומר, נכון ששמעתי רק צד אחד, ונכון שלא הייתי נוכחת בסיטואציה, אבל קיבלתי בטלפון בחורה פגועה מוכה וחבולה. איך בדיוק התרחשו הדברים באמת, כבר לא ממש משנה.

על פי גרסתה, היא הגיע לאימון עייפה לאור עבודה קשה בספורט מחוץ לשעות האימון. המאמן ראה שהיא עייפה והציע לה לשבת בצד. היא החליטה לא לוותר ובקשה להתאמן בכל זאת, הרי היא ספורטאית מקצוענית. אחת שמתייחסת במלוא הרצינות למקצוע שלה. אבל כנראה שהמאמן צדק והיא הייתה עייפה. לא כל כך מרוכזת וקצת חולמנית.

לאור משחקה על המגרש, הוא הרים את הראש אליה ואמר לה: "תעיפי את התחת שלך מהאימון"

אולי הוא לא צעק את זה, אולי זה נאמר מתוך תסכול, אבל השימוש דווקא במילים האלה גרמו לחוות פגיעה עצומה, היא ראתה שחור מול העיניים וענתה לו, גם כן בעדינות, "המאמן תרגע".

זה גרם לו להשתולל, "עופי לחדר הלבשה. גמרת להתאמן היום" הוא חתם את הסיטואציה ביניהם וכנראה שחילופי הדברים לא הסתיימו שם. אבל זה כבר לא חשוב. את ההשפלה היא חוותה כשפנה אליה בפעם הראשונה בצורה כל כך מזלזלת "תעיפי את התחת שלך מהאימון".

ואני שואלת, מה קרה לנו? איך המאמנים מרשים לעצמם להיות עם מטען רגשי של נער מתבגר ולאבד לרגע את מקום המבוגר האחראי. מה גורם למאמן לחשוב שמותר לפנות בצורה כל כך גסה לשחקנית ולהאמין שזה בסדר. "זה רק מטבע לשון" "הוא אמר את זה בעדינות" אמרו לי שחקניות אחרות. השיא היה כששמעתי שחני צריכה להתנצל כי היא התחצפה למאמן.

אני חושבת שהגיע הזמן שנעצור את זה. מאמן שצועק הוא לא מאמן טוב יותר או שאכפת לו יותר. זהו מאמן המרשה לעצמו להגיב באלימות מילולית עקב חוסר יכולתו להתמודד עם התסכול הפנימי שהוא חש.

מאמן צועק הוא חלש. מאמן מקלל או משתמש בביטויים פוגעניים הוא אדם המתקשה להתמודד עם רגשותיו.

אנא, אל תפתחו אידאולוגיה סביב חולשות.

בואו נשים סוף לאלימות הזו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »