pexels pixabay 163444

תחרות בפנים ובחוץ

נעה בת שניה במשפחה של 6 נפשות. כשהייתה בת 3 נולדו לה זוג אחיות תאומות מקסימות. נעה, ככל ילדה אחרת, "איבדה" את מקומה כצעירה במשפחה לטובת השתיים המקסימות ו"גזלניות האנרגיה הסביבתית". הוריה גויסו מיד לטובת השתיים הצעקניות, ונעה נשארה באופן טבעי, מעט בצד….

בגיל 10 הצטרפה נעה לקבוצת הכדורסל המקומית בשכונתה ומצאה בתחביב עיסוק מרכזי בחייה. עם הכניסה לעולם ההישגי והתחרויות נעה הפכה לשחקנית חשובה ומשמעותית בקבוצתה. הבנות אהבו אותה מאד והרגישו שנעה טובה להן בקבוצה. הן חשות בטחון לידה ומרגישות שנוכחותה במגרש מעצימה את יכולותיהן, כיאה לספורטאית בספורט קבוצתי. נעה יודעת לפרגן ולעודד אותן ולעזור לקבוצה להתחרות במלוא הרצינות.

כעבור מספר שנים, הגיעה לקבוצה שחקנית חדשה שנכנסה לאותו תפקיד של נעה. דבר ששינה את המציאות שלה. נעה מצאה עצמה נלחצת ומאבדת את בטחונה העצמי. נוכחות של תחרות בתוך הקבוצה הכניסה את נעה לאי נוחות אמיתית.

כשנפגשנו, בעקבות תחושותיה בעת האחרונה, נעה שתפה אותי בחרדות שעוברות עליה עקב הצטרפות השחקנית הנוספת לקבוצתן. החיבור לחייה האישיים ולתחושה כי היא לא יכולה להתחרות בתוך הבית, תחרות אבודה מראש, "התישבה" לנעה בדיוק במשבצת. נעה יודעת להתחרות כלפי חוץ אך לא להתחרות כלפי פנים, בתוך ביתה.

בעיסוקינו בספורט, גם אם הוא קבוצתי, קיימת תחרות תמידית בין החברים בקבוצה. תחרות זו היא טובה ובריאה. היא מאפשרת ומחייבת כל אחד מהשחקנים להשתפר כדי לזכות למקומו. יתרה מכך, התחרות בין חברי הקבוצה היא הכרחית כי היא מחייבת את חברי הקבוצה לעבוד קשה, להתמודד עם תחושות רבות שהם חשים בזמן האימונים. אולם, היא חייבת להיות מכוונת ומטופלת על ידי המאמנים. יש לדעת להתחרות באופן חיובי ומקדם ולא בצורה הרסנית ופוגענית.

זה לא קל לדעת לנוע בין היכולת לשתף פעולה, להתחרות בתוך הקבוצה ולהתחרות עם הקבוצות היריבות. היכולת הרגשית הזו היא חשובה ביותר. ספורטאים צריכים להבין שכל עוד התחרות הפנימית מקדמת, יש לה מקום, אך היא חייבת לזוז הצידה ולא להיות חלק מהתנהגות הקבוצה יחד כנגד היריבות החיצונית. כבר נתקלתי במקרים בהם שחקנים לא מסרו או לא עזרו בשמירה לשחקנים בקבוצתם כדי שלא יתבלטו ויתפסו את מקומם. זה עצוב ומסוכן כשזה קורה.

זכרו, לתחרות יש מקום, גם בפנים וגם בחוץ והכל תמיד באופן הגון ומוסרי.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »