pexels andrea piacquadio 3756168

תזוזו קצת או מבט מזווית שונה

בשנים האחרונות יצא לי ללוות לא מעט גופים עסקיים. אני נהנית לראות איך הם מופתעים בכל פעם מחדש מעוצמת הקשר בין הצלחה ספורטיבית להצלחה עסקית. איך הצורך העסקי יכול להעזר בכלים פסיכולוגיים מעולמות הספורט כדי לעוף קדימה. החל מצוות מכירות שצריך לעבוד יחד במקשה אחת ממש כמו קבוצת כדורסל, ועדיין להמשיך ולהימדד באופן פרטני על תרומתו כיחיד לקבוצה, ועד מנהלים שצריכים להצליח לנטוע מוטיבציה בעובד חרוץ שחווה משבר קטן.

אני בטוחה שאם תקחו את הטיפים האחרונים שפרסמתי ותמירו את מושאי הטיפ משחקנים, מאמנים ואנשי צוות בספורט לעולם העסקי: מנהל, מנכ"ל כפיפים ועוד תוכלו להפיק מהם לא מעט לחיים הפרטיים והעסקיים שלכם.

כמו אורי, סמנכ"ל שיווק צעיר ומבטיח שפגשתי השבוע. אני מלווה את אורי כבר כמה חודשים לקראת השקה של מוצר חדש, ורואה איך הפרוייקט הולך ומאט קצב, והרבה בגלל יכולת ההובלה של אורי. הוא מגיע לפגישות ומפהק מתחילתן ועד סופן ולפעמים אף מספר איך עבד על איזה רעיון עד הבוקר ובקושי הספיק לישון.

בפגישה הוא סיפר איך הפרוייקט הפך להיות מוקד חייו והוא לא מצליח "לחיות" מעבר לענייני העבודה. הוא אפילו מצא עצמו מוותר על דייטים, מכון הכושר ומפגשים משפחתיים.

מיותר לציין שאני חושבת שזו התנהלות לא נכונה ולא מאוזנת ויש בה הרבה אלמנטים שפוגעים ביכולת העבודה עצמה. חשוב שתהיה הפרדה בין העבודה לחיים שמעבר, ולו בשביל להתרחק קצת מהתמונה כדי להיות מסוגלים לראות דברים אחרת.

רציתי להעביר מסר בצורה אחרת, מחוץ למשרד. בחנתי אותו מכף רגל ועד ראש, לבוש בבגדים מחוייטים, כלפי חוץ נראה שהוא שולט בעניינים, אבל אני יודעת כמה הבפנים שלו לא עומד בעומס.

– יש לך פה בגדים לאימון? שאלתי אותו.
– באוטו… למה? את רוצה להריץ אותי? שאל בבדיחות.
– לא להריץ אותך לרוץ איתך. תחליף וניפגש למטה בעוד עשר דקות. השבתי.

יצאנו לריצה קלילה של 25 דקות, במהלכה פתרנו שני נושאים שאורי הצהיר עליהם כ"בלתי פתירים" בתחילת השיחה. באותו רגע נפערו עיניו של אורי ויכולתי לראות את הנורה שנדלקת מעל לראשו.

אורי הבין איך המצב הגופני הירוד שלו משפיע על היכולת שלו לחשוב באופן כל כך חד ומבריק כמו שהוא יודע לעשות. ה'כובד' הפיזי, פוגע ביכולת הפסיכולוגית שלו.

הוא נעצר במקום וראיתי איך כל היצירתיות שנכלאה שם בראש רוצה לעוף החוצה. הוא התחיל להסביר לי למה בעצם הפרויייקט נתקע ובסוף כל משפט עוד הבנה נופלת ומתקבלת.

עשיתי עם אורי מה שאני עושה הרבה פעמים עם שחקנים ומאמנים, הזזתי אותו קצת מסביבתו הקבועה, שיניתי לו פיזית את נקודת המבט. אני אוהבת לעשות את זה למאמנים, לשים אותם מתחת לסל, מאחורי השער או עם הגב לזירת הג'ודו. מדהים איך השינוי הקטן הזה מההרגל מייצר תובנות שמשפיעות עלינו להצליח.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »