pexels andrea piacquadio 3768723 1

שקר, שקר תרדוף

שבוע שעבר קפצתי עם חבר לשתות קפה קר במקום פגישה שבוטלה לי באמצע היום. אני אוהבת לנצל את הביטולים לטובת יציאה מהשגרה בשבועות העמוסים שלי, זה מאפשר לי לשחרר לחצים ולהנות מהמשך יום עמוס ולחוץ.

אבל איך שנכנסנו לקפה, במקום לחייך התחלתי לכעוס, שני שולחנות מאתנו ישב אותו ספורטאי שביטל את הפגישה לטובת "אימון" בחברת חברו לקבוצה. זה הכעיס אותי כי למעשה תפסתי אותו משקר. לא נגשתי אליו, חובת הדיסקרטיות חלה עלי כמובן, בכל זאת לקוח שלי. אך כשהוא ראה אותי נכנסת, ניגש אלי והיהכעוס גם כן. כעס כאילו אני מחפשת אותו.

ברור שהרוגז שלו הגיע מהמקום שבו נתפס משקר ולא משום דבר שעשיתי, ההיפך, הייתי מאוד חביבה, ורק אמרתי שלום. הוא היה נבוך ומבויש אך בכל זאת בחר להגיב בכעס כלפיי.

כשחזרתי הביתה הבנתי שתגובתו התוקפנית, מעידה על כך שעדין אינו בשל לעבודה מקצועית רצינית והודעתי לו שבשלב זה אנחנו מפסיקים לעבוד יחד.

שלא תבינו לא נכון, אני לא חושבת שקיים אדם שאף פעם לא משקר. אני חיה במציאות ומגדלת ילדים ויודעת שלשקר זה חלק מהחיים.

יש שקר לבן שנאמר מתוך נימוס או מרצון לא לפגוע באחר, ואנו די סלחניים כלפיו. כמו שחיינית שלי שבחרה לא לספר לי מה אמר המאמן מילה במילה, כי לא רצתה שיובך מולי.

יש עיגולי פינות, שלא מוסרים את כל המידע, כמו הספורטאית שכעסה על המאמן שהעיר לה על איטיות התנועה ולא סיפרה לו שהיא במחזור כי הייתה נבוכה.

ישנה הגזמה שהיא הוספת פרטים לאירוע והעברתו באופן לא מדויק במטרה להפכו לאטרקטיבי יותר. בזה אלוף אחד המאמנים שאני מלווה, שכל ארוע הכי קטן באימון מסופר על ידו כאילו אוטוטו לוקחים אליפות.

אך ישנו שקר. ישיר. ברור. שמטרתו אחת, להסתיר את האמת ולהשיג דבר מה באופן לא הגון.

אני שונאת שקרים. ואת אלו המשקרים לי. ולא בגלל שבחרו לשקר, זהו מערך הגנה שכולנו משתמשים בו, אפילו אני. זו התנהגות אנושית, גם אם איננה חיובית.

הבעיה שלא נוח לנו בחברת אדם שקרן. זה מרגיש שלא ניתן לסמוך עליו, שאין בטחון לידו, מכניס אותנו ללבטים האם דבריו אמת או שקר. הדבר מרעיד עבורנו את הקרקע הבטוחה שעליה אנו חפצים לעמוד. גם מרגיש קצת שמזלזלים באינטיליגנציה שלנו.

והכי גרוע זה כשהמשקר, נתפס בשקר ובמקום להודות, לקחת אחריות או להביע חרטה על ששיקר, הוא מסבך עצמו בשקרים נוספים. ובחוצפתו עוד כועס על האחר במקום על עצמו. כועס על האדם שתפס אותו משקר כאילו הוא אינו בסדר.

אז בפעם הבאה שיוצא לכם לשקר ולהיתפס, קחו אחריות, עמדו מול התופס, הביעו חרטה מכוונת ותרגישו איך גדלתם עוד קצת. גמר חתימה טובה!

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »