pexels photomix company 212372 1 1

שימוש ברזולוציה הנכונה

כשרותם, המנהלת העסקית של לעוף, מספרת לי על עסקה שנסגרה, היא מרבה לספר את רצף הארועים שהביא לסגירה, מתבלת עם סיפור מיקוח מעניין ומדגישה את כל האותיות הקטנות שנכתבו למטה. היא יורדת לפעמים לפרטים שגם אם הייתי מאוד רוצה לא הייתי מצליחה להבין מה הם אומרים לי. זו הנקודה שאני מבקשת שנגיע לשורה התחתונה.

אבל כשאני מתלהבת ממשחק כדורגל טוב שמתנהל, ומתקשרת לשתף אותה היא מבקשת שאחסוך בפרטים, כי היא גם ככה לא מבינה מה קורה שם, ומבקשת שאתן תקציר אם נצחנו או הפסדנו, אפילו כשמדובר במשחק של ריאל נגד יובנטוס ואין לי העדפה…

אני חושבת שזה חלק חשוב במערכת היחסים שלנו, כשותפות כבר למעלה מארבע שנים. יש בשיח שלנו את היכולת לרדת ולעלות לרזולוציה הרלוונטית. היא טוענת שזה משהו שלמדה ממני, בעקבות שיחה שעשינו אי שם בשנה הראשונה לעבודתנו המשותפת.

בעולם הספורט אנחנו פוגשים את השוני ברזולוציה במקומות רבים. לדוגמא אצל אצנים, פעם היו מודדים זמנים בשניות, והיום ירדו לרזולוציות של עשיריות ואלפיות השנייה. אצל מרימיי משקולות כל גרם הוא קריטי. כי שני משקולנים המתחרים באותה קטגוריה ומרימים את אותו משקל ינצחו או יפסידו לפי הבדלי משקל גופם, גם אם הוא רק במאות גרמים.

והענין הזה של הרזולוציה משמש גם אותי כפסיכולוגית היום, כשהבעיה היא ממש כללית כמו רצון של נער בן 14 לקלוע 100% מהזריקות לסל, דבר שאינו אפשרי. אני מסבירה שגם שחקני NBA הנחשבים לטובים בעולם קולעים רק ב- 40% מהזריקות. העבודה שלי מולו נעשית ברזולוציה מאד נמוכה, אין לי צורך לרדת לפרטים. אבל כששחקן מתבאס מכל החטאה שעושה, ולא מצליח להרים את עצמו לזריקה הבאה, שם נכנס הצורך לרדת לפרטים ולהגיע לעומקי האישיות שלו ולבדוק למה החוויה כל כך קשה לו.

ההחלטה לאיזה רזולוציה צריך לרדת בטיפול תלויה בסוג הבעיה המוצגת ובצורך להעמיק. לעיתים פתרון ברזולוציה נמוכה יהיה מספיק.
כי בסופו של דבר הירידה לפרטים, רמת הרזולוציה, היא כלי עבודה עבורנו הפסיכולוגים ואנחנו צריכים לעשות בה את השימוש הנכון ביותר עבורנו ועבור הספורטאים שלנו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »