pexels kourosh qaffari 1583582 1

שימוש באנרגיה פסיכולוגית ירוקה

השבוע הגיעה אלי נערה צעירה שאני מלווה מזה תקופה. היא מאד מוכשרת ומהבולטות בענף בו היא עוסקת. מחזיקה בשיאים רבים והצוות המקצועי רואה בה את העתיד בענף.

עוד בהיותה נערה צעירה, חוותה עומסים רגשיים רבים הקשורים לעיסוק בספורט ברמה יום יומית. היא גם חוותה עומס אימונים גדול, משמעת מורכבת ותחרותיות מרובה כמו כל מתאמן מענף ספורט תחרותי השואף להגיע לאולימפיאדה.

השבוע התווסף על עומס זה אירוע רגשי קשה במיוחד. הבנות המתאמנות איתה בקבוצה, החשות קנאה אל מול הצלחתה, החלו לפגוע בה ישירות ובעקיפין. הן עשו חרם קטן והפיצו רכילות מעליבה ומסרים פוגעניים, במטרה להחליש אותה.

בהגיעה אלי היא נראתה מאד מכונסת. פגועה מהתנהלות הסביבה, היא שתפה בתחושת הבדידות שהיא חווה ומאי הנוחות שהדבר יוצר. היא תארה את התחושות המלוות אותה ואמרה שהיא ממש נכוותה מהתנהגותן.

התיאור שלה היה מאוד מוחשי ומאופיין באנרגיות שהציתו את דמיוני, ועזר לי לעזור לה.

התחלנו לדבר על האנרגיה הקיימת סביבנו, אילו סוגים של אנרגיה קיימים ומה ההשפעה שלהם עלינו, דיברנו על תחושת הכוויה שנוצרת בדרך כלל ממשהו חם. יש גם כווית קור, שתיהן נוצרות מאנגריה קיצונית שאינה בשליטתנו. הקבלנו זאת לחוסר השליטה שהיא חווה בנעשה סביבה.

מתוך הידיעה הברורה שאנחנו לא יכולות לשלוט באנרגיה המיוצרת סביבנו, החלטנו לקחת שליטה ולנצל את האנרגיה לטובתנו. במקום לתת לאש
לשרוף אותה, להשתמש בה להעלאת המוטיבציה ולחומת הגנה סביבה.

סיכמנו, שבכל פעם שהבנות יפנו את החום לכיוונה בהערות מעליבות במטרה לפגוע, היא תבצע המרה של המלל לתחושה של אור וחום מפוזר סביבה.

זה היה מדהים איך נערה כה צעירה מסוגלת לעשות מעבר מחשבתי תוך כדי הטיפול ובעצמה להבין שיש לה יכולת לשלוט ולהשתמש באנרגיה לטובתה.

לשמחתי השגנו שני דברים,

1. החזרנו לנערה את חווית השליטה על הארועים סביבה ו"לקחנו" את הכח מידי הבנות אליה.

2. הצלחנו להתייחס למציאות האמתית בדרך מכובדת ולא לבטל את קיומה. כלומר, לא התעלמנו מהדברים שקרו סביבה והעברנו מסר של התעלמות (דבר שהוא בלתי אפשרי בעייני), אלא הצלחנו לכבד את הארועים ולהשתמש בהם לטובתה האישית והמקצועית.

בסוף הפגישה, היא הסבירה לי שזה ממש כמו למחזר אנרגיה, היא לא צריכה לייצר שום דבר, רק להשתמש בקיים ממש כמו אנרגיה ירוקה. אהבתי.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »