pexels washarapol d binyo jundang 1394759

שיחת פתיחה ותאום צפיות בפתיחת עונה

הסתיימה העונה, אחרי עבודה קשה שעבדתם עם הספורטאים, יצאתם לפגרת הקיץ קצת לשאוף אוויר, להטעין מצברים ולהתכונן לקראת העונה הבאה.

זה גם בדיוק הזמן להתחיל לגבש את התוכנית לשנה הבאה ובפרט לתכנן איך לרתום את ההורים לעונה החדשה שבפתח. רתימה נכונה מייצרת מערכת יחסים בריאה ומקדמת עבור הילדים ויכולה לצמצם עד כמה שאפשר חיכוכים ובעיות תקשורת עתידיות.

תאום ציפיות נכון בתחילת העונה יכול לפתור עד 90% מהבעיות בהמשך השנה, ולכן חשוב לתת עליו את הדעת ולהתכונן בהתאם מראש.

מעבר לכך שההורים הם אלו המאפשרים לספורטאים להשתתף בפעילות הספורטיבית, הם גם משפיעים על האימונים, תחרויות ומה שביניהם, הם אלו שנותנים לידיכם את המשאב החשוב להם מכל – את ילדיהם. אי לכך, עליכם ליצור, ליזום ולשמר מערכת יחסים בריאה מול ההורים.

אחד הכלים המרכזיים שברשותכם הוא – שיחת פתיחת עונה.

מומלץ להודיע עליה כמה שיותר זמן מראש על מנת לאפשר להורים להיערך בהתאם ולהדגיש בפניהם את חשיבות הגעתם, מאחר ודברים שיוצגו ויוחלטו במפגש זה, יחייבו אותם לאורך כל העונה כולה.

אם כך, מה עליה להכיל?

1) הצגה עצמית – פרטי מידע רלוונטיים עליכם כדוגמת מצב משפחתי, הכשרה וניסיון עבר. היות וההורים מפקידים בידיכם את "היקר להם מכל" מן הראוי שיידעו מי אתם. ככל שידעו עליכם יותר כך ירגישו בטוח להפקיד את ילדיהם אצלכם.

2) פילוסופיית אימון/ חזון המאמן – כל מאמן צריך להגדיר לעצמו את "האני מאמין" שלו, אילו ערכים מעוניין לקדם, דגשים לספורטאים ולהורים, מה התהליך שהספורטאים הולכים לעבור העונה וכו'.

3) הגדרה ברורה של תפקיד ומעורבות ההורים – להגדיר להורים מהי מעורבות אופטימלית, מה היא כוללת והבחנה בין התפקיד שלהם – תמיכה רגשית לבין התפקיד שלכם – הדמות המקצועית הראשית. חשוב גם להגדיר בצורה ברורה מהם דרכי התקשורת איתכם, באילו ימים, שעות ובאיזו צורה (טלפונית, פנייה אישית).

4) כללים וחוקי המועדון/ קבוצה – לעבור עם ההורים על הכללים שניסחתם שיכללו: זמני אימון, שימוש בפלאפונים, תלבושת ועוד. מה שלא תציגו בזמן זה יהיה יותר קשה להוסיף לאורך העונה בהמשך.

5) דגשים על רוח ספורטיבית – על מנת שלכולם יהיה ברור כיצד מתנהגים באימונים ותחרות, הורים וספורטאים כאחד, חשוב לנסח דגשים כיצד באה לידי ביטוי רוח ספורטיבית בענף הספורט שלכם (לעיתים שונה מענף לענף). אל תחששו להתמקד דווקא במקומות שאתם יודעים שהם "מועדים לפורענות" על מנת ליצור בהירות.

6) זמן לשאלות ודיון על נקודות שעלו – על מנת שההורים ירגישו שותפים באמת למה שעתיד להיות בעונה, חשוב ביותר להתייחס להערות שלהם ולשלב אותם בתוכנית עצמה.

לבסוף, כדאי מאד להכין דף תקציר לכל זוג הורים אשר יכיל את הנקודות המרכזיות שעלו ויוכלו לתלות בבית כתזכורת להם ולילדיהם כיצד יש להתנהג ולפעול בעונה הקרבה.

חופשה מהנה וקדימה לעבודה

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »