pexels andrea piacquadio 3767418 1

שבע מחמאות על ביקורת אחת

אני עובדת חיה ונושמת את עולם הספורט כבר למעלה מ-20 שנה. כמי שהספורט זורם בנשמתי, כך גם הביקורת. תמיד יש איך ואיפה לשפר. גם השקעתי את מיטב שנותיי בלימוד הכלים שעוזרים לי לזהות את הנקודות ולתת ביקורת עניינית, בונה וחשובה למי שעומד מולי.

אני מאמינה גדולה בביקורת. יש לה תפקיד חשוב בהתפתחות והתקדמות. ביקורת שיש בה תוכן של אמת, מלמדת אותנו הרבה. גם ביקורת שאין בה אמת, יכולה לעורר חשיבה והתקדמות.

ובכל זאת, כשמישהו לא מאומן מקבל ביקורת, הוא חווה את זה כדבר מעיק וקשה. יש מי שמרגיש שזה פוגע לו בבטחון, יש מי שמעורר בו חרדה ויש שאומרים שזה מעציב ומעליב אותם. לכולנו ברור שביקורת היא כלי למידה חשוב ולכולנו ברור שנכון וכדאי לקבל ביקורת, ובכל זאת זה מעורר בעיקר חוויות שליליות.

אני אישית לא מפחדת מביקורת. זה נכון שאולי ברגע הראשון האגו שלי יקפוץ החוצה ויתנגד לה, אבל לאחר שארגע, אני יודעת שאלו מתנות ושתמיד יש לי מה ללמוד מכל אחד, ותמיד יש לי לאן להשתפר.

אז איך בכל זאת מצליחים לתת ביקורת שתגיע לצד השני. ואיך אנחנו כצד שני מצליחים לקבל את הביקורת מבלי לקחת אותה יותר מדי ללב?

הדרך להצליח להעביר ביקורת היא להניח אותה על מצע רך יותר. ולא, אני לא אומרת לרכך את התוכן שלה, אלא את צורת ההגשה שלה. זה כמו לדלל כדור מר. הוא עוזר לבריאות אבל מאד לא טעים, והנוזל המריר מהול במיץ מתוק, נבלע בקלות יותר ועושה את אותו אפקט רפואי.

לכן, לא משנה כמה המסר או האמירה שלנו קשה, תמיד חשוב לשים עצמנו רגע בצד השני ולחשוב מה הייתי מרגיש לו הייתה נאמרת לי הביקורת הזאת. ולנסח אותה כך שתתאים לאדם העומד ממול ותעבור את מחסום השמיעה, שירצה להקשיב ובהמשך גם לקחת מהדברים שנאמרו.

מהצד השני, כשאתם מקבלים ביקורת תנסו להפריד בין ה"איך" לבין ה"מה" שנאמר. וותרו על ה'איך' עד כמה שניתן ותקשיבו ל'מה' שנאמר… רק כך נוכל לנצל את הביקורת כדי להתפתח ולצמוח.

והכי חשוב, תמיד תתחילו במחמאה, בכלל בחיים תנו מחמאות כדרך שבשגרה. תתפעלו ממי שעומד לפניכם. תראו בו את הדברים הטובים לאורך כל הדרך. אז, רק אז, תראו באיזו קלות הוא מסוגל לבלוע ולהכיל את הביקורת שלכם.

זה הכלל: 7 מחמאות על אמירת ביקורת אחת, הולך?

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »