pexels belle co 1000445 1

קבוצת תמיכה בספורט

"לא מבינים אותי" היתה אומרת לי אורית, אתלטית מוכשרת שגם מתאמנת קשה. זו היתה חוויה שעלתה כמשהו משמעותי עבורה, היא חשה כי אינה מובנת על ידי חבריה, הוריה ולעיתים גם על ידי המאמן שלה. היא היתה בחורה רצינית, מסורה ומשקיעה, אולם כשלא הצליחה בחלק של האימון או כשכשבתחרות לא הביאה עצמה לידי ביטוי בצורה שהיתה לטעמה, (גם אם הצליחה מבחינת ההישגים), פתרו אותה מסביב באמירה "את סתם פרפקציוניסטית, תירגעי קצת". אף אחד לא הבין מה באמת היא מרגישה כשהדברים לא מתנהלים מקצועית כפי שהיא מצפה.

אורית לא הספורטאית הראשונה שאני פוגשת המתארת את הזרות שהיא חשה ביכולת של הסובבים להבין את עולמה הפנימי. טיפלתי בספורטאים וספורטאיות ברמות גבוהות המתארים את אותה תחושה. "מי שלא שם לא יכול להבין". משפטים מהסוג הזה מוכרים אצל אנשים שעברו חוויות קשות בחייהם. ניסיונות להבין ולעזור למטופלים שונים והקושי האמיתי של "מי שלא שם" הביאה את התחום הטיפולי להכרה כי דרך טובה לעזרה תהיה על ידי קבוצות תמיכה.

מקבוצות התמיכה הנוצריות של אוקספורד ודרך קבוצות לאלכוהוליסטים ומכורים אחרים, התפתחה בעשורים האחרונים תפיסה טיפולית כי קבוצה של אנשים בעלי רקע דומה וצרכים דומים יחד, מהווה מנוף משמעותי לצמיחה אישית. קבוצת התמיכה מספקת לאנשיה, (בשל המאפיין המשותף להם), סיוע בצורה של מתן מידע, שיתוף בחוויות, הקשבה וקבלה. הדרך לעשות זאת עוברת בהבנה ותמיכה, אמפטיה ויצירת רשת חברתית. הקבוצה יכולה להיות מלווה באיש מקצוע המנחה אותה ואף להיות קבוצה סגורה לאנשים הבאים מאותו רקע. מכורים, נפגעות אונס, גברים אלימים, קבוצות הורים…על כל קשת ומגוון הנושאים.

מתוך המפגש עם ספורטאים וספורטאיות ברמות גבוהות, ומתוך החויה של הבדידות אותה תארו, ובעקבות הידע על נושא קבוצות התמיכה, אין לי ספק כי אם ספורטאים ייצרו קבוצת עניין משותפת, בה יחלקו את רגשותיהם, צרכיהם ומטרותיהם, ישתפו בהצלחות ובכישלונות, בפחדים ובשאיפות, הם יוכלו להעצים את עצמם בצורה יוצאת דופן. אין לי ספק ששחיין ברמה גבוהה יכול להבין את עולמו של ג'ודוקא או סייף, של מתעמל או רקדן גם אם אינו נמצא באותו ענף. יתרה מזו, הוא יכול להבין טוב יותר מאשר ספורטאי מאותו ענף אך שאינו ברמתו הגבוהה. השתתפות באליפות אירופה או אולימפיאדה לא תהיה ברורה למי שלא היה שם. גם העובדה שהספורטאים יגיעו מענפים שונים יכולה לעזור בניטרול המרכיב התחרותי בתקשורת ביניהם ולאפשר להם לעזור אחד לשני בצורה מכילה ואוהדת.

 

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »