pexels tirachard kumtanom 347135

פעילות גופנית ודימוי עצמי

יש לי חברה טובה שהיא גם קולגה נהדרת. איריס הרץ. היא חיה במדינות מזרח אסיה בשנים האחרונות. השבוע היא ספרה לי על הנעשה אצלם בתחום פעילות גופנית לבנות.

"בתי הספר הפרטיים בתאילנד מעודדים ללא היכר את העיסוק בפעילות גופנית קבוצתית- תחרותית, השיוך לקבוצה, ייצוג בית הספר בתחרויות, עמידה ביעדים וכדומה. אלו יוצרים אצל התלמידות רצון עז להצליח בספורט וללא קשר לנתונים האקדמיים שלהן. בנוסף, הזמן המשותף אותו הן מבלות יחד באימונים ובמשחקים הוא רב והאינטראקציה החברתית גדולה מאוד.

מידי שנה כמות התלמידות המתעניינות בספורט הולך ועולה וגם אם בסופו של דבר הן "רק" תתקבלנה לקבוצה הרי זה משובח, ללא קשר מה יהיה תפקידן בקבוצת הכדורגל או הכדורסל. העיקר להיות שייכת לאיזשהו טורניר ושחלילה לא יהיה מצב שבסופי שבוע לא יהיה "מפגש" בין השחקניות, המפגש מתחיל בשעות הבוקר המוקדמות על המגרש וממשיך אחר-כך לארוחת צהריים משותפת, בילוי בקולנוע או כל פעילות אחרת שתשאיר אותן יחדיו.

לרוב אותן תלמידות "מעניינות" יותר את בני המין השני, התלמידים צופים באימונים שלהן, באים לעודד אותן, חלק מהתלמידים אף יעידו כי הם מרגישים הזדהות מכיוון שהם עצמם פעילים בקבוצות הספורט השונות והם יודעים מה עובר עליהן מבחינת האימונים, הרצון להצליח והשאיפה לניצחון.

ניסיון החיים של הבנות הספורטיביות הוא רב יותר, מלמד אותן להיות במצבים שונים ודרכי התמודדות מגוונות.

לאחרונה, פגשתי שתי תלמידות מבית הספר בינלאומי אחד שביקשו מהוריהם לעבור לבית ספר תחרותי יותר בו העיסוק בספורט רב יותר מבית הספר המקורי בו הן למדו. ונחשו מה? ההורים נענו בחיוב מכיוון שהם מכירים בחשיבות של הפעילות הגופנית."

מה שאיריס מספרת על הקורה שם, בצד השני של הגלובוס, לא שונה מתוצאות מחקר שנעשה לידינו באנגליה, זה לא מכבר ב2014.
המחקר קבע כי פעילות גופנית אצל תלמידות בית ספר מעלה בצורה משמעותית את הדימוי העצמי שלהן.

המחקר מוסיף ומדגיש כי אם הן תעסוקנה בספורט קבוצתי דימוי עצמי חיובי יהיה משמעותי הרבה יותר מכיוון שכך יוכלו להגיע לתוצאות משותפות עם בני גילן מה שיגרום להן להשקיע יותר והמוטיבציה להישגים תעלה בהתאמה.

עוד חשוב לציין, כי המחקר מצא כי בנים פעילים יותר גופנית ולכן, מרביתם יהיו בעלי דימוי עצמי גבוה יותר מאשר של הבנות.

עוד ספרה לי איריס כי במרבית המדינות באסיה (קרי, הונג-קונג, סינגפור, טאיווון, תאילנד) צירוף המילים השתנה לפניי כ- 5 שנים:
מ- פעילות גופנית Physical activity
ל –חינוך לפעילות Physical education

כלומר, מנהל החינוך קבע בצורה גורפת כי ספורט זו דרך חינוכית ולא רק לשם הפעילות עצמה.

תודה איריס על הידע ששתפת אותנו. עכשיו נותר לנו אנשי החינוך והספורט בארץ ליישם את הרעיונות הללו אצלינו.
בהצלחה לכולנו

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »