pexels andrea piacquadio 3763703

פלייאוף בגרויות

אימא של רחלי התקשרה אליי ממש מודאגת:

"המגן בכימיה מחר ורחלי מתעקשת ללכת לאימון. היא צריכה ללמוד עכשיו יותר ולהתכונן ובמקום זאת היא תבזבז 3 שעות באימון". "מיכל, תגידי לה, לך היא מקשיבה יותר מאשר לי". אופס, לא מחמאה, אבל אמיתי. ההורים לא יודעים מה נכון ואני הופכת למומחית. הפנייה של דלית, אימא של רחלי, אינה חדשה לי. בשנות עבודתי הרבות כפסיכולוגית ספורט פונים אליי הורים רבים בתקופה זו של השנה שאעזור להם להושיב את ילדיהם ללמוד למבחנים.

 

שיא עונת הבגרויות עכשיו, וההורים בלחץ. נראה להם שילדיהם הספורטאים לא לומדים מספיק ואי לכך הם צריכים לעזוב כרגע הכול ולהתחיל ללמוד כל יום 10 שעות. אז נכון שיש לחץ ונכון שלימודים זה חשוב, אך האם הפתרון הוא לעצור הכול ורק להתכונן למבחנים?

 

כמה עובדות מרגיעות לפני שאביע את דעתי ואייעץ

במחקר בתחום פסיכולוגיית הספורט שנעשה על ידי חוקרים ממכללת וינגייט ב-2003, נמצא כי הציון הממוצע במתמטיקה של התלמידים העוסקים בספורט, גבוה במידה משמעותית מהציון הממוצע של התלמידים שאינם עוסקים בספורט. לעומת זאת, בציון הממוצע באנגלית לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין התלמידים משתי הקבוצות – כלומר, העיסוק בספורט אינו פוגע ביכולת הלמידה.

במחקר השתתפו תלמידים, מורים ומנהלים מ-50 חטיבות ביניים שקיים בהן מועדון ספורט בית ספרי.

 

ועכשיו מספר מחשבות בנושא:

1. הרגלי למידה נקנים במשך שנים, הם לא נקנים בתקופת בחינות הבגרות. הרגלים רוכשים לאורך זמן ולא ברגע אחד, ובמיוחד רגע קריטי. על הכול בחיים צריך להתאמן, כולל על הרגלי למידה.

2. בני נוער שרגילים להתאמן כל יום שעות, זקוקים לאימונים כחלק מתפיסתם את עצמם, סדר היום שלהם והפקת האנרגיה שלהם. אם הם מתאמנים שעות ביום, הפסקה פתאומית לא תגרום להם ללמוד יותר, נהפוך הוא, הם ישבו מול חומר הלימוד, יסתכלו עליו, והוא עליהם בחזרה, וימרחו את הזמן בצורה מופתית. הדבר לא יעזור להם בלימודים ויתרה מכך לא ברגשות הביטחון שהם צריכים סביב עולם הלימודים.

3. הרגלי השינה והאכילה שלהם מושפעים משעות האימון שלהם. הפסקה של האימונים תפגע במרכיבים אלו ותקשה עליהם את הריכוז.

 

אם כן, מה עושים?

1. למדו את ילדיכם לרכוש הרגלי למידה לאורך השנים. מי שמתרכז בכיתה בבית הספר, לא צריך לשבת שעות בבית.

2. לקראת תקופת מבחנים עמוסה מותר להתייעל ואף להוריד במעט את עומס האימונים. שחררו קצת, ובמקום להתאמן 3 שעות, התאמנו שעתיים. אל תוותרו על אימונים.

3. הקלו על ילדכם בדברים אחרים כמו נסיעות, עזרה בבית ועוד כדי שיהיו יותר פנויים ללמידה.

4. הכי חשוב! אל תצפו מהם ל-5 שעות למידה רצוף. חלק גדול מהילדים אינם בעלי הרגלים כאלו. עדיף לחלק את הלמידה למספר פעמים ביום ובכל פעם לשבת 45-30 דקות בהתאם ליכולת הריכוז של הילד.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »