pexels pixabay 264337 1

עד שהתרגלתי, מה הוא מתחלף עכשיו?

יובל הוא שחקן כדורסל בן 14 ולאחרונה התחלף לו המאמן, איתו הוא עובד כבר כמה שנים. יובל נורא מתוסכל ומתקשה לקבל את השינוי, הוא כבר התרגל למאמן שלו, לאופי, שיטות האימון, מילות העידוד ברגעי הקושי והקשיחות כשצריך ועכשיו המאמן עובר לקבוצה חדשה וצריך להתחיל הכל מהתחלה, "מה הוא התחלף לי עכשיו" הוא סינן לעברי מספר פעמים בפגישה.

החלפת מאמנים יכולה להיות מהלך טאקטי של מנהל הקבוצה או חלק מתהליך טבעי המתרחש בקבוצות ספורט כחלק מהתפתחות אישית של המאמנים והספורטאים. שינוי מאמן לעיתים תכופות מציב בפני הספורטאים ובפני המאמנים, אתגר מורכב ולא פשוט.

האם נכון להחליף מאמנים במשך השנים מבחינת ההתפתחות של הספורטאי?

ובכן, יש ספורטאים שללא ספק ישמחו כשתסתיים שנה והמאמן יתחלף. הדבר יהיה תלוי באיכות היחסים שהספורטאי חווה. זה נשמע מאד הגיוני ואינטואיטיבי, שאם ספורטאי הרגיש לא טוב עם מאמן הוא ירצה שיתחלף, וההפך, במידה והספורטאי אהב את המאמן או חשב שהוא המאמן המתאים עבורו, ילחם על הישארותו.

מאמן שהספורטאי הרגיש איתו אהוב ומוערך, שקיבל אצלו דקות משחק, ונתן בו אמון, ירגיש את הקושי שעובר על הספורטאי בעת הפרידה.
לעומתו מאמן שלא אהד או האמין בספורטאי, הספורטאי ירצה הזדמנות אחרת אצל מאמן חדש להביא עצמו לידי ביטוי. ככה זה כשמדובר במערכות יחסים, לפעמים מתחברים ולפעמים פחות.

אבל, לא זה הדיון עליו אתן את הדעת.
תחלופה של מאמנים, מעבר להיותה צורך של המערכת לשנות את רמת המאמן או שיקולים אדמיניסטרטיביים כאלה ואחרים, זהו כלי מהותי לכל ספורטאי ללמוד להתפתח נפשית בעולם הספורט. הצורך להתמודד עם מצב חדש, אי ודאות, פרידה וכו, זהו כלי מרכזי בהצלחה בדרך למעלה.
הבחירה בדרך הנוחה והקלה של השארות עם מאמן שנוח לנו איתו, משרתת את הטווח הקצר אך מזיקה בטווח הארוך.

בנוסף, מאמנים שונים מביאים אג’נדה מקצועית שונה מה שמלמד את הספורטאי להרחיב את יכולותיו המקצועיות הן בפאן הגופני טכני טקטי ולא פחות בהיבט המנטאלי, פסיכולוגי. השינוי, גם אם הוא לא תמיד נעים וקל, הוא הזדמנות מצויינת וכך יש לראות את זה.
אז יאללה, העונה הנוכחית הסתיימה ואוטוטו מתחילה עונת אימונים חדשה, היפתחו לשינויים שהיא תביא בהיבטים רבים וביניהם, מאמנים חדשים עם גישות חדשות.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »