pexels elle hughes 1549196 1

סיכום חשוב לא פחות מהפתיחה

הימים מתארכים, הבגדים מתקצרים וריח של סוף עונה באוויר. מרגישים? כולם מתכוננים לשלבים המכריעים של סוף העונה. תוך מספר שבועות מסתיימות הליגות בכל ענפי הכדור וכולם יצאו למנוחת קיץ קצרה.

בהרבה קבוצות, שמעתי, שכולם ממהרים לצאת לחופשה ולהשאיר את העונה מאחוריהם…זה ברור והגיוני שכשמגיעים לסוף, עייפים מעונה ארוכה, וכולם רוצים להעלם לתוך החופשה שלהם. קצת כמו התלמידים שעטים החוצה מיד עם הצלצול.

אבל תנו לי להיות רגע המורה שאומרת, "הצלצול הוא בשבילי" ולהשאיר אתכם עוד כמה רגעים בכיתה כדי לסכם את השיעור.
ולמה אני אומרת זאת?

ברוב קבוצות הספורט נערכים עם הכנות לפתיחת העונה בצורה רצינית ומקצועית: הקבוצות נבנות מחדש, מציבות מטרות שעומדות לנגד עיניהן למשך השנה, יוצאות למחנה אימונים ופותחות את העונה לאחר תהליך הכנה משמעותי.

החשיבות לכך גדולה מכל הבחינות, טקטית, פיזית וכמובן פסיכולוגית. מחקרים מראים כי המוח שלנו אוהב הכנה או בשפת הפסיכולוגיה 'הטרמה' (Priming). מחקרים מחזקים שכאשר אנחנו מכינים את המוח לגירוי מסוים אז הוא מעבד אותו מהר יותר וטוב יותר. כלומר, ההכנה הנכונה לעונה היא בעלת משמעות טובה גם בהיבט הפסיכולוגי.

לעומת זאת, מה שנשכח רבות זה תהליך סגירה וסיכום. פעמים רבות בתום המשחק / העונה אנו ממהרים הביתה ושוכחים לעצור ולסכם. להתבונן במה שהיה עד כה, לעבד את התחושות והרגשות שלנו ולהבין מה אנחנו יכולים ללמוד לפעם הבאה.

כשאנחנו לא עושים סגירה אנחנו מפספסים שיעור יקר, באיך לשפר את עצמנו, יתרה מזאת אנחנו עשויים לחוש תחושות של קטיעה, ניתוק ושל דבר שאינו הושלם. נכון שסיום הוא לא קל ואנו לא אוהבים זאת על פי רב, אך עדיין כדאי ללמד מכך הכי הרבה שאפשר.

אז כמה דקות אחרי השריקה האחרונה ורגע לפני שקופצים לים אל תשכחו לעשות "סגירה". הקפידו להתכנס, לחשוב ביחד האם השגתם את המטרות שהצבתם לעצמכם ותציבו לכם העונה, מה היו הרגעים היותר מוצלחים? ומה הייתם רוצים לעשות אחרת בעונה הבאה?

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »