pexels pavel danilyuk 5807629 1

סבלנות וסובלנות

אחד המשתנים שחשובים לג'ודאים כמו גם לרוכבי אופניים היא היכולת להמתין לרגע הנכון כדי לתקוף. ספורטאי שלא ממתין ותוקף ללא הבחנה משלם על זה הרבה פעמים מחיר יקר. כמו להקת לביאות, שמחכות לרגע הנכון לזנק על האייל החלש בעדר כדי לצוד אותו. במידה ויעשו זאת מהר מדי, הן תפסדנה את טרפן שיברח יחד עם כל העדר.

ליכולת זו של ההמתנה לרגע הנכון אנחנו קוראים סבלנות. סבלנות היא היכולת לשאת המתנה, או עיכוב מבלי לכעוסאו להתפרץ והיא תכונה חשובה להצלחה. ישנם ענפים שהסבלנות חשובה בהם בתוך הביצוע עצמו בטווח הקצר כגון – קליעה, ג'ודו, נקודה חשובה בטניס, הנעת כדור מהתקפה להגנה בכדורגל ועוד…

בטווח הארוך, זו תכונה חשובה לכל הענפים או יותר נכון לספורטאים בכל הענפים. סבלנות היא מרכיב חשוב בדרכו של כל ספורטאי: חייבים סבלנות להתקדמות, לניצחון שיגיע ולשקט שבעבודה הקשה .

חשוב שלא להתבלבל עם עיתוי. עיתוי הוא מהמילה עת והכוונה היא היכולת לזהות את הרגע הנכון לפעולה. העיתוי הוא גורם מאוד חשוב בספורט ובכלל. הרבה פעמים אנחנו רואים פעולות נכונות שמבוצעות, או אירועים מסוימים שמתרחשים בעיתוי לא נכון. כלומר, אם היו מתרחשים ברגעים אחרים או בתקופה אחרת, הם היו מובילים לדברים טובים.

סבלנות היא היכולת להתמיד בשקט בהתמודדות מול קשיים שלרוב כרוכים בסבל. לא סתם המילה סבל מסתתרת במילה סבלנות. מי שמוכן לסבול בהווה, כלומר, להיות סבלני, לא יחוש סבל בעתיד.

תכונה נוספת חשובה, אבל שונה היא הסובלנות. לפעמים מתבלבלים בין שני המושגים עקב הדמיון המילולי, אבל הם שונים בתכלית. סובלנות מתייחסת ליכולת של אדם או קבוצה להתייחס בכבוד, בהבנה ובהיעדר אפליהכלפי השונים ממנו. השוני יכול להיות חברתי, תרבותיאו דתי. אדם סובלני מבין את האחרים גם אם הוא אינו מסכים עם דעותיהם, התנהגותם או אמונתם.

הסובלנות היא כלי עבודה טוב. היא חשובה מפני שאפשר ללמוד דרכה. כאשר אנחנו מתבוננים על האחר בצורה בונה, אנחנו יכולים ללמוד ממנו. הרבה פעמים הדעה האחרת או האדם האחר מהווים הזדמנות ללמידה על עצמנו ועל הקבוצה אליה אנו מתשייכים. סובלנות בספורט היא ערך מרכזי כדי לשמר את הייחודיות החברתית של עולם זה. בעזרת היכולת להיות סובלנים אנו זוכים לקדש את הזכות להיות ספורטאים.

 

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »