pexels rodnae productions 7915233 1

נעים להכיר ספורט אלקטרוני

אתה נכנס לאולם מלא באנשים כמוך, שהמשחק זורם להם בדם. כולכם התאמנתם שעות על גבי שעות, לפעמים אפילו אחד נגד השני. אתה יודע שאתה יותר טוב מרוב השחקנים ועדיין כשאתה נכנס לאולם התחרות, הדופק פועם בחוזקה שמאיימת לגרום לעילפון, ההתרגשות עולה, אתה בודק שהציוד מוכן לקראת המקצה הראשון והידיים קצת רועדות מהתרגשות.

אתה מנסה להסיח את הדעת מכל מיני חששות שעולים יחד עם פחדים שלא פגשת מעולם במגרש הביתי. הכרוז מודיע שהתחרות מתחילה ואתה נכנס לפעולה…

נשמע לכם מוכר?

תתפלאו לשמוע, אבל זה התיאור של מתעמל קרב רב. ספורטאי המאתגר את יכולותיו הפיזיות. אבל בספורט, כמו בספורט, ישנם אלמנטים חוצי ענפים. כך גם בספורט הגיימינג, שכבש את העולם ואת הארץ, הלא הוא ענף הספורט האלקטרוני.

מדובר בענף הכולל תחרויות, אליפויות, נבחרות בינלאומיות, תחרות ליחידים ותחרות לקבוצות, בדומה לענפי הספורט ה"מסורתיים".

בשונה מרוב ענפי הספורט המסורתיים הפן הפיזיולוגי בענף, פחות דומיננטי (כמו בשח-מט לדוגמא), אך בהחלט קיים ודורש עבודה מאומצת בין הראש לבין הידיים ומהירות תגובה לצד הסתגלות לישיבה ממושכת מול מסך.

בענפי הספורט השונים והספורט האלקטרוני בפרט, הפן פסיכולוגי דומיננטי וחשוב בשל הצורך בהתמודדות עם לחץ וכישלון, פיתוח יכולת קבלת החלטות בזמן קצר, קיום תחרות מול קהל, שיתוף פעולה בצוותים וקבוצות, עבודה מול מאמן, אימונים רבים וכן הלאה.

בדומה לענפי הספורט הרבים, גם בענף זה הפנימו את חשיבות הפן המנטאלי/ פסיכולוגי הנדרש מהשחקנים ("הגיימרים") בכדי להצליח לטפס למעלה ברמות התחרות ולהביא אותה לרמה עולמית.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »