pexels patrick case 3693081 1 1

מנהיג או מוביל

שתי קבוצות מתחרות נמצאות על אי בלב האוקיינוס ומקבלות משימה: על מנהיג הקבוצה להוביל אותה לחצות את האוקיינוס לאי סמוך אחר. מנצחת – הקבוצה שעברה בשלמותה וכל האנשים הגיעו לאי בביטחה.

בקבוצה א' המנהיג ייקח אחריות על שאר הקבוצה וילמד את האנשים לבנות סירה, לעבוד עם העצים, לזפת לארגן ולתכנן. בניית הסירה תהיה מעולה, ויגדיל את סיכויי הקבוצה להגיע בשלמותה לאי החדש.

בקבוצה ב' המנהיג ילמד את האנשים בקבוצה על הים, על הזרמים, הכיוונים, הסכנות ומה עומד לטובתם. על יופיים של המים והכוח שלהם. ילמד אותם לאהוב את המשימה העומדת לפניהם. ויעביר את האחריות למעבר אצל כל אחד מחברי הקבוצה.

ההבדל העיקרי בין שני המנהיגים הוא שאחד מנהל את הקבוצה והשני מנהיג אותה.

ומה הקשר לספורט? הקבוצה כמובן…

למשל כשמאמן עומד לפני תחרות מאד חשובה, ויש לו קבוצה שהוא צריך להביא אותה בהצלחה לנקודה שבה הם הכי מוכנים ומאותגרים לתחרות, הוא צריך להחליט אם לנהל אותם או להנהיג אותם? ולא, זה לא אותו הדבר…

ההבדל בין השניים:

מאמן אשר מכוון לניהול יתרכז בעיקר ביעילות, תכנון, איוש, סמכות ובקרה, עלות מול תועלת.
לעומת זאת מאמן המכוון למנהיגות יתרכז בעיקר בחזון, באסטרטגיה, בגיבוש, בהשראה ובהמרה.

מה נכון לעשות?

לכל אדם בכלל ומאמן בפרט, יש צורת עבודה שונה ולה יתרונות וחסרונות שיש להכיר ולהפנים הן באופן ההתנהלות האישית שלו והן בהשפעה שלו על הקבוצה אותה הוא מוביל שכן, גם לכל אחד בקבוצתו יש העדפה לטיפוס מסוים של מאמן.

מעבר לזה, בעולם הספורט משתנים כמו גיל הספורטאים סוג המשימה משך המשימה וכיוצא באלו, ישפיעו על סגנון המנהיגות או הניהול באותו הזמן.

מאמן שיידע לשלב בין השניים להנהיג ולנהל בהתאמה לקבוצה איתה הוא עובד למול המציאות המורכבת, יידע להוביל את הקבוצה שלו לכל מקום שרק ירצה, גם אם זה לעבר אי חדש בלב האוקיינוס

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »