pexels emma bauso 2253879 1

לחזור להיות תינוק

אמא, מתי אני אחזור להיות תינוק, שאל בן 4 את אמא שלו והיא הסתכלה עלי במבט שואל מה עונים על כזו שאלה…

אני מיד התחלתי בחקירה פסיכולוגית בסיסית, בנסיון להבין למה הוא רוצה לחזור להיות תינוק? האם הוא בכלל מבין את המשמעות של לחזור אחורה, להיות תלוי באחרים, להיות מוגבל ביכולת הפיזית, מה הוא ראה או הרגיש שגרם לו לרצות ולחזור להיות תינוק?

אז כמובן שעם ילד בן ארבע, צריך לשחק קצת כדי להגיע לתשובה טובה. וזה משחק שמלווה בשאלות, ובהומור של תשובות מטופשות, ומבין כל המשפטים והמילים שהוא זרק לאוויר הוא אמר: שאמא תהיה רק איתי. לא בעבודה.

על פניו זה מאוד ברור, הילד רוצה לחזור לתקופה שבה שניהם היו בבית, עם מלוא תשומת הלב אחד לשני. בסך הכל הגיוני. אבל אני מכירה את אמא שלו, והיא נמצאת איתו המון, הם היו 3 שבועות בחופש הגדול יחד. זו לא יכולה להיות התשובה הפשוטה.

אז מה כן…?

הבנת הרקע, הילד עלה השנה לגן טרום חובה, ומרגע הכניסה לגן הוא כל הזמן שומע שהוא עכשיו הילד הבוגר, הגדול, זה שמלמד את הקטנים, זה שעוזר לגננת, שאחראי על איסוף המשחקים… מהרגע שנכנס למסגרת לא מפסיקים "לחזק" אותו על היותו גדול. כשהוא בעצמו עדיין לא מרגיש ככה.

אני פוגשת את זה בכל כך הרבה נקודות עם הספורטאים שלנו שמרגישים שהם עדיין לא מוכנים "לעזוב את היד" של המאמן או של ההורים, רוכב סוסים שצריך לעלות בגובה הקפיצה וחושש, טריאטלט שעובר מספרינט לטריאתלון מלא וחושש.

יש בחשש הזה משהו טוב. זה מעיד על מודעות. אנחנו צריכים לעזור לספורטאי לפתח חוסן נפשי כדי להתקדם לשלב הבא. לעיתים צריך קצת לדחוף קדימה, אבל לא בכל מחיר וחשוב להיות רגישים מאד לקצב הנדרש, זה לא מספיק לתת להם משפטי מוטיבציה ולקוות שעשיתם את העבודה.

הרי זה חייב לקרות מתישהו, ונכון שחשוב מאוד להעצים את הילדים שלנו בכדי לעודד אותם להתבגר, אבל חשוב לא פחות להקשיב להם, ולשמוע באיזה מצב מנטאלי הם נמצאים והאם הם מסוגלים להכיל את השלב הבא הזה שאנו מנסים להעביר אותם לשם.

רגע לפני שאתם משחררים להם את היד למדרגה הבאה… תוודאו שנתתם להם כלים שיעזרו להם להצליח בה.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »