pexels victor freitas 703014

לא תמיד עוד זה הפתרון

יש לי גנן חדש וגינה חדשה, אושר אמיתי. הוא שתל מלא צמחים חדשים בגינה וסידר מערכת השקיה. זהו. הרגשתי מסודרת מבחינה גינתית.
לא עבר שבוע וראיתי שחלק גדול מהצמחים בעציצים נראים נבולים קצת. מיד הוצאתי צינור והשקתי מתמלאת בעצבים שמערכת ההשקיה לא עושה עבודתה כשורה. מיואשת התקשרתי לגנן המקסים ובקשתי שיבוא לסדר את ההשקיה. כי זה לא הגיוני שאמשיך להשקות ידנית…..ועד שהגיע, המשכתי להשקות בנאמנות.

וראו זה פלא, ככל שהשקתי יותר, כך הצמחים נראו מסכנים יותר ויותר מיום ליום.
בייאוש רב התחננתי שיקדים להגיע, והוספתי שעוד מעט ולא יהיה בשביל מה לבוא כי הצמחים לא נראים טוב.

הגיע הגנן החביב, הסתובב בגינתי החדשה והמהממת ואמר ברב ידע: יש יותר מיד מים בעציצים ולכן הצמחים נראים נבולים.
לא בטוחה ששמעתי טוב, ביקשתי שיחזור על דבריו, שכן מעולם לא עלתה במוחי המחשבה הזו בהקשר של גינה וצמחים. תמיד חשבתי שאם זה לא נראה טוב צריך להוסיף עומס.

קראתם נכון, עומס ולא מים. כי אני מכירה את השגיאה הזו בניתוח הבעיה ובמציאת הפתרון מעולם הספורט.

אני נתקלת רבות בספורטאי שלא מצליח בתחרויות והמאמן מוסיף לו עוד אימונים. או ספורטאי שנראה כבוי והסביבה עסוקה בלעודד אותו בקריאות עידוד רבות ומשונות. הטעות שאומרת שעוד זה הפתרון היא טעות נפוצה בהרבה מצבים, בחיים בכלל ובעולם הספורט מאד.
אני כל הזמן פוגשת ספורטאים שלא מצליחים להביא את הפוטנציאל שלהם לידי ביטוי בצורה מספקת. הפתרון של רוב המאמנים ושל המערכות בכלל היא להעלות את עומס האימונים, את העצימות והתדירות. אולם במשך השנים למדתי מאנשי ספורט מקצוענים כי לעיתים העלאת העומס האימוני הוא הבעיה.

יש ספורטאים שצריכים זמן התאוששות רב יותר בין האימונים, שהעומס פוגע יתר על המידה בשרירים שלהם ולכן הם לא מצליחים. דווקא הפחתה שקולה בעומס ובעצימות הביאו אותם לעלייה ושיפור בביצועים.

בדומה, אני פוגשת ספורטאים שמתארים לחץ פנימי גבוה שנובע מהלחץ הלא מודע שמפעילים עליהם בסביבתם. הם זקוקים לשקט סביבתי ולהורדת הפוקוס מהם על ידי ההורים המאמנים והחברים לקבוצה. אולם הנטייה של הסביבה היא לעודד ולדבר וללחוץ, וזה בדיוק ההפך מהצורך של הספורטאי.

אז אם יש לכם צמחים בגינה שנראים נבולים קצת בדקו האם הם צריכים עוד מים או אולי בדיוק ההפך….

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »