pexels run ffwpu 1555354 1

כשמריחים את הסוף

הרבה דובר על האבחנה בין ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים. היחסים במנהיגות, תפקידו של המאמן, סגנון התחרות, ועוד.
קיים הבדל מרכזי נוסף, חווית סוף העונה.

אחד המאפיינים המבדילים בין ספורט אישי לקבוצתי הוא הוא כמות התחרויות המתקיימות במהלך עונה. בספורט האישי הם עוברים מספר תחרויות אזוריות קטנות יחסית, ותחרות חשובה אחת גדולה בסוף עונה. בספורט הקבוצתי לעומת זאת, יש להם המון תחרויות משמעותיות במהלך עונה, הם עוברים אינטנסיביות של תחרויות לאורך כל העונה, לא משנה בני כמה הם, צעירים, נערים או בוגרים.

בספורט הקבוצתי, כל שבוע הם מתחרים מתאמנים וצריכים לדעת להרים עצמם מכישלון או לרדת מהאולימפוס אחרי הצלחה גדולה. המתח עולה לקראת יום התחרות, ובאופן טיבעי יש ירידת מתח אחרי התחרות. זה ריטואל שחוזר על עצמו במשך 8 חודשים.

ההגעה לסוף העונה מביאה את הספורטאים למצב של שובע, הם רוצים כבר להגיע לסוף. אי אפשר יותר. יש כמיהה גדולה לסיים את העונה. הם רוויי עליות וירידות, שקשה מאוד לשאת. אפשר לראות איך שהקבוצות שמגיעות לסוף כבר מאוד תשושות מנטלית ופיזית.

נוצר לחץ תוך בטני מאוד גדול, מתחילות גם השמועות על הרכישות לעונה הבאה, ואיתן השאלות שמעלות ספק האם כולם עדיין תורמים למאמץ הקבוצתי. מי נשאר, מי עוזב, וכל זה בשבועיים אליהם מתנקזים כל הגמרים הגדולים של הליגות, מה שמוסיף לחץ על כל הגורמים.

העבודה הנדרשת ממני כפסיכולוגית בתקופה זו, כמו מיתר הצוות שעובד עם השחקנים, רבה וממוקדת יותר בניסיון לספק לצוות את התמיכה הנחוצה, כזאת שתשאיר אותו במסלול הנכון לסיום את העונה כמו שצריך.

יש קבוצות שאין להן משימות מקצועיות בשלב הזה. אצלן אנחנו רואים ירידת מתח אמתית, ביצועים פחות טובים. ויש קבוצות שעדיין מנסות להשיג את כל המשימות שהציבו לעצמן בעונה, והן סוחטות את המעט שנשאר להן עוד לתת כדי לא לרדת למטה.

לנו כצופים ואוהדים קל מאוד לבקר ולא לקבל את הירידה של הסוף ולהתאכזב מהתוצאות, לפעמים אנחנו כועסים על המאמן שלא עושה את עבודתו, אנחנו בעצם לא רואים את הקושי שלו, עד כמה הוא עצמו תשוש מלשאת את הקבוצה על הכתפיים.

מי כמוני יכולה להבין שגם האוהדים כבר קצת עייפים לקראת סוף העונה. אבל הם יכולים להיות המנוע שגורם לקבוצה לתת את המעט שעוד נשאר לה. אז אל תוותרו ותראו לקבוצה שלכם כמה הם חשובים לכם ותעזרו להם לסיים את העונה הכי טוב שאפשר.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »