pexels nathan nedley 92858 1

כושר גופני יעיל

יושבת לראות משחק עם חברים, אנחנו בהובלה רצינית ודקות אחרונות למשחק, כולנו באופוריה, עוד רגע תישמע שריקת הסיום וכולנו נחגוג את ניצחוננו על היריבה. אבל אז הכדור מגיע לא' שידוע בסטטיסטיקות עלובות במיוחד בסוף המשחק. וכמו בכל סטטיסטיקה הוא לא מאכזב ובועט את הכדור הצידה בשתי הזדמנויות שונות.

צעקות אכזבה בחדר, והמשחק מוכרע בדקות אחרונות ובגול אחד יותר מדי של היריבה.

מילות גנאי נזרקות בחלל החדר, כולם מאוכזבים מא' ומביעים תסכול רב. אני מחייכת לעבר המסך באמפתיה ומסכמת שהכל עניין של כושר. זה לא פייר להתעלם משני הגולים הראשונים ומהמסירות המדויקות שמסר לאורך המחצית הראשונה ולזכור לרעתו את שתי ההחמצות. אבל למען ההגינות הוא הביא את זה על עצמו.

אין מה לעשות, משחקים רבים מוכרעים דווקא בדקות האחרונות של המשחק, ולרמת הכושר הגופני יש מקום חשוב (הרי ברור שליכולת הפסיכולוגית יש מקום לא פחות חשוב ברגעים כאלה). זו הסיבה שחילוף טוב בדקות האחרונות, דווקא עם שחקן רענן יכול להכריע את המשחק לטובתכם.

הסיבה לכך, שהשחקן המחליף, מתפקד טוב כשכולם כבר עייפים. העייפות תתבטא בסוף המשחק. כושר גופני בא לידי ביטוי בביצוע הפיזי, כושר גופני מעולה, יביא אותו לסוף המשחק כשהבעיטות שלו עדיין מדויקות. תשאלו את רונלדו…

וכשאתה בכושר גופני מעולה בסוף המשחק, ההתמודדות הפסיכולוגית מול היריבה שמה אותך ביתרון. לא בכדי בגיבושים בצבא, מביאים את המתמודדים לקצה היכולת הגופנית שלהם, במטרה לבחון את החוסן ורמת התפקוד הפסיכולוגי.

באותה מידה כשהכושר הגופני שלך לא טוב, קבלת החלטות שתעשה כשהגעת לקצה תהיה שגויה. כל היכולת הקוגניטיבית נפגעת כשהגוף לא מצליח לתפקד, היכולת להיות מרוכז נפגעת ואתה שוגה. היכולת להבין הוראות כמעט ובלתי אפשרית, גם המצב הרגשי נפגע אתה מתוסכל עצבני, לא יכול לשאת טעות ומגיב באגרסיה.

לעומת זאת כשאתה בכושר גופני מעולה גם בסוף המשחק, אתה יכול לנצל את חולשות היריב לטובתך, ולשחק איתם בהתשה לא רק פיזית, אלא גם מנטלית. זה יתרון ברור ובולט, לא להתעסק עם עייפות הגוף מאפשרת לך לתכנן מהלכים קדימה בקלות ובהירות.

לא פלא שקריירה של שחקנים נגמרת מוקדם יחסית. הגוף כמו כל מכונה מושפע גם הוא ממספר השנים שהוא חי ומהעומס שסופג לאורך חייו. טפלו בו באהבה, ושמרו על כושר גופני גבוה לצרכים שלכם, זה יכול רק להועיל.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »