pexels matheus bertelli 573238 1

חשיבה חיובית

רבות דובר כבר על היתרונות של חשיבה חיובית. עבור הפסימים שבינינו זה נראה טיפשי. עדיף לחשוב כל הזמן שבדקה הבאה אתה מועד במדרגות כדי לא להיות מופתע כשזה באמת קורה.

במחקרים שנעשו על תפקוד המוח, נמצא כי הוא כל הזמן עובד. אין רגע דל. כששמו אנשים בתוך קופסא ללא שום גירוי, (באף אחד מהחושים) הם תיארו כי אחרי פחות משעה התחילו להיות להם אילוצי נציות. (מחשבות שווא).

אם כן, משתמע מכך שאם לא נעסיק את מוחיינו הוא יעסיק עצמו, ולא בהכרח במחשבות חיוביות. יתרה מכך, בזמן מאמץ, כשהגוף סובל או סתם אם הריצה לא נפתחת ואתה מתחיל לחשוב למה בכלל לעשות זאת ואולי כדאי לעצור, היכולת לשלוט בחשיבה מהווה יתרון גדול. במקום לתת למוח לייצר את המחשבות והן לא תהיינה חיוביות ברגעים אילו, עלינו לקבוע עבורו מה יעסיק אותו, וטוב ונכון עבורנו יהיה למלא אותו במחשבות חיוביות.

כמו שמתאמנים על יכולות גופניות, יש להתאמן על היכולות המנטליות, וחשיבה חיובית היא אחת ממיומנויות אלו.
ובכן איך עושים זאת? שב בנחת, ורשום לעצמך את המחשבות העולות לך בראש באופן אוטומטי במצבי לחץ ודחק כמו שהינך פוגש בזמן העיסוק בספורט. באימון קשה או בתחרות (לפניה ובזמן התחרות).

מסתבר שאצל רב הספורטאים כשלא הולך וקשה, המחשבות האוטומטיות העולות לראש הן שליליות כגון: אין לי סיכוי להצליח, איזה אפס אני, למה לא עשיתי …. וכו. לאחר שרשמת את המחשבות השליליות, רשום לצידן מחשבות חיוביות שיחליפו אותן כגון: אני סומך על עצמי, אני יודע שאם אתאמץ אצליח, אני מאמין בעצמי ועוד. בשלב הבא, עליך לשנן משפטים אילו באופן תמידי. לא לחכות לרגע התחרות או המשבר. שינון הוא אימון למוח. ואז, בתוך התחרות או המצב המשברי, אם עולה לראש מחשבה שלילית, יש להמירה במחשבה עליה התאמנו קודם לכן. אימון הוא מרכזי בהצלחת המשימה הזו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »