pexels ferdie balean 5325065 1

חלוקה לסוגי ספורט

אני ורותם-יהב, מנהלת הפיתוח העסקי של לעוף, מדברות כמעט בכל בוקר. היא חובבת ספורט, אבל רק מהסוג הזה שלא מחייב אותה להזיז את הגוף, כלומר היא אוהבת לצפות בספורט.
אני משתפת אותה בלו"ז היומי שלי, שכולל ביקור בחדר כושר, הליכה על חוף הים או ריצה עם חברים והיא מתעייפת רק מלהקשיב לי.

"אין לי כוח לעשות ספורט", היא מסכמת ומנסה להעביר אותנו חזרה לעניינים השוטפים של לעוף. אבל אני לא מוותרת. העיסוק בספורט כל כך חשוב לגוף ולנפש שאני כל פעם זורקת לה רעיון על ספורט אחר שהיא יכולה להתחיל איתו ולהתחבר אליו. החלטתי להקדיש לה את הטיפ הבא.

יש הרבה אפשרויות חלוקה לסוגי ספורט, חלוקה אחת שאני מאוד מתחברת אליה מתחלקת ל:

ספורט פנאי – המטרה בסוג הספורט הזה היא בדרך כלל בריאותית או חברתית. לכאן נכנסת כל פעילות חברתית בידורית שמעורבת בה פעילות גופנית.

לדוגמה: ניווט עממי, צעדות, משחקים ידידותיים, משחק תופסת, אימון על בסיס שבועי קבוע (ולא רותם-יהב, לשחק בנייד, לא נחשב לספורט פנאי לא חשוב כמה מהר את עושה את זה!!)

ספורט תחרותי – המניע בסוג הספורט הזה הוא בעיקר חברתי. פעילות שבה התמודדות בין פרטים או קבוצות משמשת פסגה ומטרה רשמית, אם כי ההנאה מהפעילות עצמה ו/או מהאימונים היא העיקר.

לדוגמה: אליפויות בתי הספר בענפי ספורט שונים, ליגה למקומות עבודה, קט-רגל שכונתי.

ספורט סניורים תחרותי – המניע בסוג הספורט הזה הוא בעיקר חברתי. ספורט לאוכלוסייה מבוגרת השואפת להתחרות. בדרך כלל מדובר על ספורטאי עבר אשר פרשו וכעבור שנים, חוזרים לפעילות הישגית.

לדוגמה: ליגת הגימלאי, אמהות שחוזרות לליגות מקצועיות אחרי שהילדים בגרו.

ספורט הישגי – בסוג הספורט הזה ההישג הוא המטרה (שיא נמדד, אליפות וכדומה) מיצוי הפוטנציאל של הספורטאי הוא מטרת סוג ספורט זה .


לדוגמה: אליפויות ארציות, תחרויות ברמה ארצית ואירופאית (קבוצת כדורסל בליגת העל).

ספורט צמרת – המניע בסוג הספורט הזה הוא השאיפה להישג בין-לאומי. הכולל שאיפה להגיע להישג ברמה הגבוהה ביותר בעולם. כזה שיכבוש שיאים וירשם בהיסטוריה. ספורט של מקצוענים הספורטאי מתפרנס מהאימונים ומהתחרויות.

לדוגמה: מונדיאל, אולימפיאדה, פארלימפי, גביע ווימבלדון ועוד.

אז קדימה שמנמונת, תרימי עצמך מהספה ותתחילי באיזו הליכה קלילה מסביב לשכונה או צאי לשחק תופסת, העיקר שתפעילי את הגוף ולא רק את השכל כל היום!!

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »