pexels akil mazumder 1072824 1

זו לא התכונה זה מה שאתה מייחס לה

אורית, מנהלת מוצר בחברת מחשבים שאני מלווה כבר תקופה, עמדה לפני ראיון לתפקיד חדש וביקשה שאעזור לה למצוא שלוש תכונות שליליות וחיוביות לגביה. זה מיד הדליק אותי. אין דבר כזה תכונות שליליות ותכונות חיוביות. הן תכונות. הן מאפיין באישיות שלך. הן יהפכו להיות שליליות או חיוביות בהתאם למה שתחליטי עבורן.

"למשל, את חושבת שאת עצלנית?" שאלתי
"תלוי" היא ענתה
"במה זה תלוי?" הקשתי
"בחשיבות המשימה שלפני, כמה ניתן לדחות אותה…"
"אבל עצלנות זו תכונה שלילית, לא?" שאלתי
"בגדול כן, אבל דווקא בשלב שאני מתעצלת לעשות משהו שאני יודעת שאני חייבת המח הופך להיות יצירתי וממציא לי דרכים לעקוף אותו. ככה נולד הפטנט האחרון שיצרתי. "

והנה לך התשובה. תכונה שבעיניי הסביבה תיתפס כשלילית, יכולה להיות מאוד חיובית כשהיא מגיעה במקום הנכון וכשאת משתמשת בה לטובתך. אם העצלנות שלך גורמת לך להמציא אופניים חשמליים, הרי זה גאוני (וגם בעייתי, אבל זה לטיפ אחר)

גם בספורט אגב, עצלנות נחשבת לתכונה מאוד שלילית. וההופכית לה היא התכונה המועדפת של חריצות והשקעה באימונים. אבל אם היא גורמת לך לייצר פעולה חיובית כמו להמציא משחקים בישיבה שמתאימים גם לנכים, הרי היא הפכה חיובית בן רגע.

זה כמו השכנה שלי שהבן שלה כל הזמן צועק לה שהיא קמצנית, כשפגשתי אותה השבוע, סיפרה שיוצאת לנופש של חודש בלפלנד, בזכות הכסף שחסכה. כך שאת השליליות בתכונתה רק הבן שלה רואה.

שאפתנות, זו תכונה חיובית או שלילית?
תלוי את מי שואלים. נגיד ענבל אור (אשת הנדל"ן) חושבת שהיא שאפתנית ולכן הצליחה להגיע רחוק ומעבר. אם תשאלו את הדיירים שרכשו ממנה דירות שלא יראו בחיים, הם חושבים ששאפתנות יתר כמו של ענבל תשאיר אותך בלי בית…

עכשיו, יכולתי לייחס לתכונה הזו ערך שלילי, אבל במקצוע שבו אני עוסקת, כל היום מול ספורטאים ואנשי עסקים שהשאפתנות שלהם גורמת להמשיך להביא הישגים יוצאי דופן, זו תכונה כל כך חיובית שאני לא מתרגשת כשמישהו מציין בפני את התכונה הזאת שלי.

כי כשאנחנו מכירים בתכונה שלנו, שלמים איתה ומקבלים אותה, היא לא חיובית ולא שלילית, היא עוד תכונה אחת בסך התכונות המאפיינות אותנו. וחשוב להיזהר לא לתת לזה לנהל אותנו או להשתלט עלינו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »