pexels eric anada 1495580 1

זה לא מספיק להיות גאון, צריך לנהוג בחוכמה

אריק שחקן כדורסל בן 17 עם כישרון רב והבנת משחק ברמה מאוד גבוהה. הוא דוגמא לנער מחונן שבמקרה יצא שהוא גם מאוד אוהב כדורסל. אני חווה אותו כבחור דעתן ובעל חשיבה עצמאית, מה שגורם לו לערער על רבות מהתאוריות הוותיקות שמציגה לו במפגשים. ובכלל הוא אוהב לשבור סמכות.

לשבת מול הנער הגאון הזה, ולהקשיב לדרך החשיבה שלו, גורם לי להבין שהיציאה מהגבולות היא לא מחוסר כבוד, אלא מתפיסת עולם שלא מקבלת את המובן מאליו מבלי שנערכה עבורו חקירה.

וזה לא שהוא לא מקבל את הסמכות, כמו שהוא בוחן את הגבולות ומדוע ניתנו דווקא שם.

השבוע הגיע לפגישה עם פנים נפולות, מלא אכזבה ומעט תסכול. המאמן הושיב אותו על הספסל ולא נתן לו דקות משחק, דווקא אחרי מהלך טוב שלו.

מפתיע? לא לגמרי…

בהמשך השיחה, ההוא התוודה שניגש למאמן אחרי האימון וזה הסביר לו שהוא הושיב אותו כיוון שלא שיחק על פי ההוראות של המאמן. ובמאמר מוסגר, הרחיב והסביר שעשה בדיוק את ההיפך מהמהלך שהמאמן דרש.

עכשיו נכון שהמהלך עבד יפה ואפילו השיג נקודות. אבל, המאמן דורש מהשחקנים משמעת, בכל זאת מדובר פה בקבוצה שמשחקת יחד ולא במשחק של שחקן בודד שיכול להשתמש בכל הטקטיקות המוכרות לו. ולהתנהגות סוליסטית יש השלכות במשחק קבוצתי.

מתוך ההבנה וההפנמה שלו כחלק מקבוצה, נתקל אריק בקושי חדש. מה אם הוא יראה הזדמנות למהלך טוב, שהמאמן לא חשב עליו או לא ראה אותו, מה עליו לעשות, לנצל את ההזדמנות או להמשיך במהלך הראשוני? הוא בעצם התמלא בחששות ואיבד את הבטחון העצמי ביכולת המשחק שלו.

אני יכולה להבין אותו. אריק לא אמור לחשוב במהלך המשחק האם אני עושה בדיוק את מה שהמאמן שלי רוצה. צריכה להיות לו מידה של חופש לקבל החלטות ולבצע מהלכים, מבלי לפחד שיושיבו אותו על הספסל.

מצד שני אני יכולה בהחלט להבין את המאמן שדורש קודם כל משמעת יחידנית וקבוצתית ורק אחר כך מאפשר להתבטא ביכולות אישיות, שכן אלו אמורות לשרת את הקבוצה ולא את היחיד.

בסופו של דבר נדרש מאריק לשחק חכם. להיות קשוב לדרישות המאמן, ללמוד להתנהל מול סמכות ובתוך הקבוצה. מה אני אגיד לכם, זה לא מספיק להיות גאון, צריך ללמוד להשתמש בזה בחוכמה.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »