pexels karl solano 2780762 1

זה הסבל הפיזי של הקושי הפסיכולוגי

יעל אומנית לחימה מחוננת בענף הקראטה. מאמניה קלטו את הכשרון שלה עוד בצעירותה, ומנבאים לה עתיד מזהיר. היא חרוצה ואוהבת לעבוד קשה. מבחינתה כל שעה על המזרן היא שעה של עונג. יעל אוהבת את המגע האגרסיבי ואת העבודה הסיזיפית שבחזרתיות על התרגילים. לא תשמעו אותה מבקשת להפסיק, לעולם לא תגיד שקשה לה אולם, תבקשו מיעל לרוץ פעמיים בשבוע 20 דקות ותירוצים יתחילו לצוץ….

רמי הוא רוכב אופניים. שעות של אימונים על הכביש לא מרתיעות אותו. גשם, שמש, לבד או ביחד, תמיד הוא מפדל בהנאה רבה. רמי אוהב ונהנה מהקושי הבלתי נסבל הזה של כאבי הרגליים בקצה העליות. אולם תבקשו מרמי לעבוד על מתיחות כחלק חשוב מהאימון…. זה נראה נורא קל מהצד אבל עבורו זה סיוט שאין כדוגמתו.

דלית היא מתעמלת מכשירים. שעות של תרגילי גמישות ואקרובטיקה ביום הם רק חלק קטן מהעבודה שלה. עבור דלית עבודה על תרגילי הגמישות הם העונג שבאימון, אולם שיעורי התנועה הם קושי נוראי עבורה.

קושי בספורט ובחיים הוא סוביקטיבי. מה שעבור ספורטאי אחד הוא עונג, עבור האחר הוא סיוט וההיפך. קושי הוא עניין אישי. תלוי באופי, באישיות, בתכונות הגוף ועוד. הקושי הגופני הוא עניין פסיכולוגי. כל ספורטאי מכיר את המקום שבו הגוף כבר סובל מהכאב וממשיכים לעבוד בזכות החוסן המנטאלי/הנפשי.

הרבה אנשים שואלים אותי איך אני מצליחה לשבת שעות ביום ולהיות עסוקה בחייהם של אחרים, להקשיב שעות ולייעץ? זה נראה להם בלתי אפשרי, ולי, לקרוא חוזה אחד שלא נדבר על לכתוב, כפי שצריך לעשות עורך דין נראה לא סביר.

ספורטאי טוב יהיה זה שמסוגל להתאמן לא רק בדברים שקל לו פסיכולוגית להשקיע בהם, אלא בעיקר המוכנות להתמודד עם המקומות הקשים עבורו.

תפקידי כפסיכולוגית ספורט הוא ללמד את הספורטאים שלי לזהות את המקומות בהם קשה להם, ולהיות מסוגלים להתפתח בהם. אני אעזור להם להבין מה מביא אותם להמנעות ויתרה מכך לראות את ההתגברות על הקושי ככלי משמעותי בהתפתחות המקצועית שלהם.

לכן אני אעזור ליעל לרוץ, לרמי לעשות תרגילי גמישות ולדלית להשקיע בשיעורי התנועה. הם יעשו זאת תוך הבנה של הרווחים הפסיכולוגיים שבעשייה.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »