pexels scott webb 28080

ווסת את העוצמה שלך

בן של השכנים שלנו מתאמן בפנטומימה. כבר תקופה שרואים אותו פותח חלון מדומה, נשען על עמוד לא קיים כלוא מאחורי דלתות זכוכית שלא נגמרות. בין פגישה לפגישה, יוצא לי לפעמים לצפות בו מתאמן, השבוע הגיעה אליו חברה, בהתחלה לא הבנתי שהכל חלק מהצגה, היא נכנסה בשער לגינה והוא הושיט לה פרח, לפחות כך זה נראה ממרחק, היא קיפצה באויר מהתרגשות, הניפה ידיים בהתלהבות, פניה האדימו והיא התעלפה בזרועותיו החסונות עד שהעיר אותה בנשיקה. ואז הבנתי שזו סצנת משחק.

באמת, אוסקר מגיע להם. הבחורה התרגשה כאילו הציע לה נישואין, בסך הכל נתן לה פרח, עוצמת הרגש שיצאה ממנה הייתה ללא גבול.

ושני דברים קפצו לי לראש,

האחד, כל הכבוד להם על ההתמדה והאימונים. עם כמה שהתחביב הזה נראה דבילי (לחלקנו) להצליח להתרגש עד עלפון מפרח ולייצר רושם שזה אמיתי לגמרי דורש מיומנות משחק גבוהה. גם להשעין את הגוף על עמוד דמיוני דורש שימוש בשרירים שרובנו לא מודעים כלל לקיומם. והרבה התמדה.

הדבר השני והחשוב יותר שעלה לי, זה שהבחורה צריכה ללמוד לווסת את עצמה ולא להתעלף מכל מחווה קטנה וחביבה. זה לא שהוא הציע לה נישואין (ותאמינו לי בדקתי עם השכנה רק ליתר ביטחון), ברור שמדובר בהצגה ושם באמת לפעמים נחוצה החצנה של הרגשות, אבל היה שימוש ריגשי שלא תאם את המצב באמת.

לצערי יצא לי להיתקל בזה לא מעט בעולמות הספורט, על המגרשים, בין אוהדים, שחקנים, מאמנים, שופטים… באימונים בחוץ ועל המגרש, לפעמים עוצמת התגובה הרגשית שלנו לא הולמת את הארוע עצמו. יצא לי לשבת ביציע ליד אמא של שחקן כדורגל צעיר שזה עתה עלה ליגה. במשחק השני שלו, היא פתאום צרחה בהתרגשות, נפנפה עם הידיים ומחאה כפיים כל כך חזק שכבר חשבתי שפספסתי גול שלו. הוא בסך הכל החזיר לשופט כדור שהגיע אליו לספסל.

גברת… אין לך ווסת?

זה פשוט כמו להשתמש בשרירים, אם את צריכה להרים משקולת של 5 קילו 50 קילו או 100 קילו את לא תשתמשי בכל השריר כל פעם, את תעשי ניצול חלקי של סיבי השריר בהתאם לצורך ההנפה המשקלית. כמו שהשימוש בסיבי השריר הוא לינארי (רציף) ולא דיכוטומי (הכל או כלום), ככה גם צריך להעשות השימוש ברף הרגשות. והוא צריך להיות שימוש לינארי בין עוצמת הארוע לבן עוצמת התגובה.

זה נכון גם לגבי האדישות, אם הבן שלך הרגע קלע שלשה שהביאה לקבוצה את אליפות ישראל, אל תגיד לו 'אני מחכה לך באוטו' ותסתובב לצאת לפני ההמון בלי תגובה נוספת…

תלמדו לווסת את עוצמת הרגשות שלכם, אל תבזבזו את כל העוצמה כשמדובר במשהו שולי. ואל תהיו אדישים למשהו עוצמתי. זה לא פשוט, אבל ניתן לאימון.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »