pexels andrea piacquadio 3755440 1

הקשר בין החוץ לבפנים

אבא של תמר מגיע לכל המשחקים שלה. הוא יושב בצד ומסתכל דרוך. הוא מאד רוצה שתצליח כשהיא על המגרש הוא צועק מילים מעודדות ומנסה לדחוף אותה להצליח. אבל בתוך תוכו הוא לא מאמין בה.

תמר דרשה שיגיעו אלי לפגישה. ביקשתי מהאמא שתצטרף אליהם.

תמר סיפרה על תחושותיה. ואמרה שלמרות הכל היא מרגישה שאבא שלה לא מאמין בה. האמא, חייכה בשקט בצד בעוד האבא התמרמר. "אני לא מאמין? מה אני לא מעודד? לא דוחף? אומר לא נורא כשמתפספס? מה, זה לא נכון?".

נכון, נכון. הנהנו שלושת הראשים בחדר. האבא באמת מעודד, ועדיין תמר בתחושותיה מרגישה את מה שעובר עליו בפנים ולא את מה שהוא מנסה לייצר במילים.

כשנשאל ישירות ונדרש לענות בכנות האם הוא מאמין בה, ענה, יש לה עוד דרך. ככה היא לא תגיע רחוק.

לא פעם נדרשתי להתייחס לסוגיה מאנשי ספורט רבים אם זה מאמנים או מנהלים, הורים או אפילו אוהדים: מה דעתך על קריאות הביניים לעידוד, נגיד "קדימה אתם מסוגלים" ו"יאללה לכו עד הסוף" "זה לא נגמר עד השריקה" ועוד כל מיני עידודים מהסוג הזה? את בעד?

מה השאלה בעצם, אם אני בעד מילים טובות? תמיד! בעד מילים מחמיאות? תמיד! אבל!!
מאחורי המילים צריכה להיות כוונה. מאחורי המילים צריכה להיות התנהגות. מילות סרק הן אפילו מזיקות….

אני מאמינה שלמילים יש כח רב. לבנות כמו להרוס, אבל לכוונה ויותר מכך להתנהגות יש כח יותר מכל מילה.

בחינוך זה כבר ידוע, לא המילים מכוונות אלא ההתנהגות. הורה שמדבר בקול רם ואפילו צועק, כך ידברו ילדיו ושלא יתפלא שהם צועקים. הורה שמכבד את האחר ומגיב ברוחב לב, לא צריך להגיד לילד "תכבד", הילד יעשה זאת ביוזמתו. הורה שפעיל ומודע לתזונתו, שפעילות גופנית היא דרך חייו, סיכוי גבוה שילדו יאהב ספורט ויהיה בעל מודעות לגופו. נכון, יש יוצאים מן הכלל אך הרב כך יעבדו.

אני לא מדברת רק על התנהגות ככלי מכוון אלא גם על הכוונה שמאחורי המילים. אתה יכול לדבר בנחת והצד השני יחווה אגרסיה, אתה יכול להגיד דברים בעוצמה והצד השני יחווה אכפתיות. איך זה יכול להיות?

כי לכוונה הפנימית יש כח לעיתים הרבה יותר מלמלים שנאמרות. יש שפת גוף מאחורי המילים, יש מסר לא מילולי שעובר וצריך לתת עליו את הדעת. כנות, אוטנטיות עוברות אפילו בסתר.

אז אם אתם לא משנים את עמדתכם הפנימית, אני לא מאמינה ב"לעשות כאילו". תבינו מה מניע אתכם ואיך אתם יכולים לשנות את התפיסה שלכם אחרת למילים תהיה משמעות שונה משרציתם.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »