pexels wallace chuck 2820903

הצורך במשמעות עם או בלי הניצחון

כמה פעמים קמתם בבוקר, או מצאתם עצמכם מהרהרים רגע לפני השינה על התכלית של חייכם? כמה פעמים בתוך המרוץ המטורף אחר היום יום חשבתם על הריקנות האמיתית שהיא נחלת החיים שלכם ושל הסובבים אתכם?

איני רוצה להיות יפת נפש ומטיפה, אך בחיי שלי ושל הסובבים אותי אני פוגשת את הצורך להיות מישהו שיש לו משמעות. להרגיש שאנחנו חשובים ומשפיעים. זה יכול להיות בדברים גדולים ומשמעותיים לחברה, וזה יכול להיות בדברים הכי קטנים ורחוקים מהעין כמו להגיש עזרה בסתר או סתם לשמוע מילה טובה מהקרובים לנו. כולנו רוצים שתהיה לנו משמעות: שיראו אותנו, ישמעו אותנו ויקבלו אותנו גם ברגעים ה"פחות טובים" של חיינו.

אחד הפסיכולוגים שהעלה את המושג והדיון על מושג המשמעות היה ויקטור פראנקל, פסיכולוג מהזרם האקסיסטנציאליסטי. פראנקל אמר שהאדם הוא יצור שעוסק בחיפוש אחר משמעות; ה"שאיפה למשמעות", היא הדחף והרצון העמוקים ביותר של האדם ואחד ממקורות ההנעה שלו.

מעניין לחשוב על חיפוש אחר המשמעות במובן של חיפוש אחריה מחוצה לנו או בתוכנו. האם משמעות החיים שלנו תלויה בגורמים חיצוניים או שהינה תחושה פנימית אישית שאין לה צורך וזיקה לעולם החומרי?

עולם הספורט הוא עולם מאד מעשי. והעיסוק בו הוא מאד פרקטי, אולם המשמעות שעולם זה נותן יכולה להיות חיצונית או פנימית. יש אפשרות לעסוק בספורט כדי לנצח בלבד. כלומר שאם ניצחת אתה קיים. זו דרך אחת למציאת משמעות אך זו דרך חמקמקה ופתלתלה, שכן, אם לא ניצחת – אתה חסר אונים ומאבד את המשמעות שלך. יתרה מכך, כל עוד תרדוף אחר המשמעות שבניצחון בלבד, לא תנוח לעולם כי ברגע שתשיג יעד אחד, כלומר, תנצח שוב, תהיה כבר עסוק בתחרות הבאה ובחיפוש אחרי הניצחון הבא.

החשוב בלהיות ספורטאי זו ההנאה מהדרך. המשמעות הפנימית היא בעשייה היום יומית. מכאן יש לתוצאות סיכוי טוב להגיע. וגם אם לא, לא קרה כלום שכן אם המשמעות שלך לא תלויה בתוצאות, כשהן לא מגיעות אתה ממשיך להיות קיים.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »