pexels chris peeters 12838

הכי טוב שאתה יכול

"אתם חייבים לנצח, זה משחק קריטי…"

כמה פעמים שמעתי מאמנים אומרים זאת לספורטאים שלהם לפני תחרות וזה עורר בי כל כך הרבה שאלות. כמו איפה הייתם עד עכשיו… איך הגעתם למצב שזה קריטי לנצח, למה לא עבדתם יותר קשה לפני כן?

ויותר מזה עלו בי תהיות האם הם משיגים את מה שהם רוצים כשהם אומרים את זה ולא מוסיפים לחץ מיותר. האם יש מצב שספורטאי מגיע לתחרות והוא לא רוצה לנצח, לפחות ברמה המודעת? האם יש טעם בדברי המאמן? האם זה מרגיע את הספורטאים? האם גייס אותם כי היו אדישים? האם הוא משתמש בזה רק כשבאמת הניצחון הוא גורם חיוני להמשך, למשל לפני ירידת ליגה או שמשתמש בכך כדי לנסות ולגייס אותם? והאם האמירות הללו נכונות להיאמר גם לילדים ובני נוער צעירים?

השבוע הייתי באמון מקצועי של קבוצה המתחרה ברמה עולמית. אנשים שעיסוקם המקצועי הוא ספורט. לא בני נוער. אנשים בוגרים ומגובשים באישיותם. בשיחת פתיחה הקשורה למטרות הקבוצה ועתידה המאמן המקצועי אמר משפט מדהים ומעורר השראה:

"אני לא מצפה מכם לנצח", הוא אמר, "אני מצפה מכל אחד מכם לעשות את המקסימום כדי לנצח".

ולא, זו לא רק סמנטיקה. זה הבדל משמעותי על מה בוחרים לשים את הפוקוס. אמנם עולם הספורט ההישגי נסמך על תוצאות, אך האם לשים את הזרקור על תוצאות יביא להישג המבוקש?

דנו כאן לא מעט בחשיבות ההתמקדות בדרך ולא בתוצאה. אולם אני רואה מאמנים שעדיין מתקשים ליישם זאת ובוחנים את הספורטאים, תוך כדי ובסיום התחרות, רק על סמך התוצאות. כועסים על החטאה לסל, גם אם הכדור נזרק ברגע הנכון, מביעים תרעומת על חוסר דיוק במסירה, גם אם הספורטאי המוסר עשה את המקסימום שיכול היה, ובעיקר מביעים תרעומת כשהתוצאה איננה כפי שרצו.

זה נכון, גם ספורטאים וגם הקהל שופטים עצמם על פי התוצאה, אך האם התמקדות בתוצאה בלבד תאפשר להשיגה?

הדברים של המנהל המקצועי, חידדו את החשיבות על מה נכון להתמקד כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

ספורטאים, מאמנים וכל אחד מאיתנו, בואו נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים. התוצאות יגיעו משם.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »