pexels kaboompics com 6256 1

הכיור לא סתום, זה הצנרת עמוסה מדי

אני מקבלת טלפון מהורים מודאגים כמעט בכל יום. כבר הבנתי שזה חלק בלתי נפרד מהמקצוע שלי. הורים מוצאים נחמה אצל פסיכולוגית, במיוחד אם זה בנושאים שהם פחות מתמצאים בהם כמו ההשלכות של הספורט על חיי הילדים שלהם.

לכן, לא היה בשיחה עם הוריה של יהלי משהו חריג. פרט להתעקשות שלהם שניפגש מיד. יהלי שחקנית כדורגל בקבוצת נערות בליגה הראשונה. עלתה לקבוצת הגיל הזו על אף היותה צעירה בשנה. היא רצינית ומתאמנת באהבה גדולה. יהלי נוסעת קרוב לשעה לכל כיוון לאימונים. הוריה, מאד משקיעים בכל הקשור לספורט של ביתם הן מבחינה כספית והן מבחינה רגשית.

מאז שעלתה קבוצה, יהלי מתקשה יותר ומצליחה קצת פחות טוב מבשנים הקודמות. אחרי משחקים לא טובים שלה האמא נכנסת למרה שחורה. הלחץ בבית עולה ומשפיע על כל השבוע. הבית כולו מתערער והחיים מתוחים ולא נעימים.

הם הגיעו אלי "עם הלשון בחוץ". על סף יאוש. לקח להם כמעט פגישה שלמה לשחרר את כל העול שרובץ עליהם. משפחה מקסימה. הורים חמים וחרוצים. אוהבים את החיים ומוכנים לתת הכל לילדיהם, לכל השלושה, אבל, קצת מודאגים ולחוצים. קשה להם לראות את הילדה מפסידה, חוששים למצבה הרגשי, וההסעות, וההוצאות הכספיות והלחץ הלחץ הלחץ.

ויהלי? היא רגועה, יחסית. בניגוד לאמא, היא מבינה שלהפסיד זה חלק בלתי נפרד מהספורט וזו תקופה בקריירה שלה העתידית. היא בעלת בטחון פנימי גבוה, שמחה בחלקה ומאד חרוצה.

הרגשתי שהפתח בכיור פתוח לגמרי, יהלי מכילה את הסיטואציה, מקבלת אותה ומבינה אותה. ובכל זאת המים עומדים בו כי הצנרת מתחת לכיור סתומה. ובעצם, שם צריך לשחרר….

שלחתי את יהלי לדרכה, ובקשתי פגישה רק עם ההורים.

בפתיחות וברוחב לב הם ספרו על אורח החיים הלחוץ של האמא. העבודה האינטנסיבית, אחזקת הבית, שלושת הילדים ובעיקר – הצורך האדיר בשליטה מתמדת….

כמעט קמתי לחבק אותה. לא לקח הרבה זמן לעזור להם להבין שיהלי במצב מצוין. שהכל בסדר וגם מהתקופה הפחות טובה היא תצא ותלמד. ובכדי לעזור לה אנחנו נוציא את האמא מהמשוואה, ונכניס את האבא.

מהיום האבא אחראי הספורט. הוא מתאם את ההסעות ואת העזרה אם צריך, הוא מגיע למשחקים, הוא דואג לכל הנושאים בהם הנערה צריכה עזרה. והאמא? היא "תיירת" אם צריך עזרה והיא יכולה, עוזרת בשמחה, אם צריך עיצה, תמיד תשמח לתת. אסור לה להעיר ולבקר. חייבת לוותר קצת על השליטה.

כמו במגע של קסם, ברגע שהלחץ בצנרת ירד, המים בכיור התחילו לזרום מטה בקלות.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »