pexels pixabay 163365

החופש עוד רגע נגמר

בתחילת החופש הגדול שמענו הורים רבים מביעים חשש על החופש הארוך. נלחצים מהשינוי הצפוי ומהקושי להעסיק את הילדים, מהיציאה מהשגרה ומהבלגן שכל הבית הולך לעבור.

והנה, עברו להם חודשיים, ולצד שמחת ההורים על החזרה לשגרה נשמע חשש גדול יותר, איך עושים את זה.

תנו לנו להציע כמה טיפים קטנים וקלים ליישום, כדי שכל הבית יוכל לחזור לשגרה הארוכה של שנת הלימודים:

1. קחו אוויר כי החזרה למסלול ולשגרה היא תהליך הדרגתי שלוקח זמן וזה לא "קסם".

2. התחילו מבעוד מועד ואל תחכו ליום הלימודים הראשון. היום זה זמן מצויין להתחיל כ4-5 ימים לפני המועד.

3. עשו תהליך משפחתי בשיתוף הילדים- שוחחו במפגש משפחתי על החזרה לשגרה. תנו דוגמאות איך זה מרגיש לכם ולהם. היו שותפים לתחושה העצובה הנילווית לסיום חופשה.

4. שתפו את הילדים גם בהכנות וגם בשינויים הצפויים להיות. איך השבוע הראשון ללימודים הולך להיות (כיצד למשל ילכו לבית הספר מי יסיע ועוד). הזמינו את הילדים לעזור לכם בארגון הבית או החדר, קניית הציוד לבית הספר ועטיפת המחברות והספרים.

5. הכינו גם את עצמיכם מבחינת ההתארגנות לשגרה כמו, מי קם בבוקר ומעיר את הילדים.

6. העבירו מסר של התחדשות. הדגישו למידה של נושאים חדשים, ההתחדשות של ציוד וספרים, העובדה שגדלו בשנה- עלייה לכיתה חדשה או מסגרת גנית יותר גבוהה אומרת שהם בוגרים יותר, בבית הספר יוכלו לפגוש שוב את כול חבריהם ולשחק איתם בהפסקות.

7. חזרה להרגלי שינה- שינוי הרגלי השינה גם כן צריך להיעשות באופן הדרגתי. בשבוע הקרוב קבעו שעה מוקדמת יותר שבה הם הולכים לישון ומתעוררים (גם תהליך זה יכול להיות הדרגתי) והסבירו להם את החשיבות של השינה עבורם: לגדילה והתפתחות ודברו על השלכות של חוסר שינה (כמו עייפות, חוסר ריכוז, עצבנות).

8. זכרו, זו המציאות ובמסגרת זו נסו לעשות את הטוב ביותר. בין אם זה מנחם או מתסכל אוקטובר תיכף מגיע ואיתו החגים…

9. הכי חשוב, העבירו מסר חיובי לאורך כל הדרך. יש יתרונות רבים בשגרה, היא מכניסה לנו סדר לחיים ומקלה על הצורך בחשיבה תעסוקתית בלתי פוסקת. היא מורידה את מד ה"משעמם לי" משמעותית.

אם אתם ההורים תחזיקו בגישה חיובית שהחזרה ללימודים לא צריכה להיות עונש או עול עבורנו ועבורם ותתנו לילדים תחושה שאתם מאמינים ביכולתם להסתגל בהדרגה חזרה לשגרה הדבר יקל עליהם לתפוס את החזרה לשגרה ככזו.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »