pexels monstera 5063292

החופש הגדול גמר אותנו

אתמול ביקרתי חברים בערב. האב בדיוק סיים להשכיב לישון את שני הילדים והצטרף לישיבה בסלון תוך כדי שהאם מסננת: "החופש הגדול הזה גמר אותנו".

ואכן, חופש גדול עשוי לאיים על הורים וילדים גם יחד. ההורים מתבקשים לקחת חופש מהעבודה, להשקיע כסף בקייטנות ובפעילויות, והחום שמסביב לא מקל על אף אחד. הילדים מצידם רגילים לגבולות ברורים ולסדר יום קבוע שבחופש הגדול מתערער ובמקרה הרע משובש לגמרי.
אבל, אחד מתפקידנו כהורים הוא לעזור לילדינו להתמודד עם שינויים ועם חוסר סדר שהמציאות יוצרת לפעמים. כמו בהוראות בטיחות במטוס כדאי שנשים את מסיכות החמצן קודם עלינו ורק אחר כך על ילדינו. ולכן אין יותר ראשוני וחשוב משינוי התפיסה שלנו לגבי החופש הגדול.

התבטאויות כמו זו של החברה מאתמול מעידות על תפיסה שלילית לגבי החופש ועשויות לשדר לילד מסר סמוי שנוכחותו היא עול ומטרד, שאיננו מעוניינים לבלות זמן עמו ושאין לנו כוחות וסבלנות לטפל בו.

לחלופין אפשר לאמץ את גישת "איזה כיף שיש חופש גדול". הזדמנות לנוח קצת מהעבודה, להישען לאחור, לשהות בחיק המשפחה שאנו עמלים כל כך על גידולה, ולעשות דברים שקצת יותר קשה לעשות בשגרה כמו קיום פעילויות ספורט משותפות, בישול יחד עם הילדים, מפגשים עם משפחות אחרות (כי כולם בחופש) ודברים נוספים שאתם מרגישים שתמיד רציתם לעשות עם הילדים אך לא הצלחתם.

כשאנחנו אומרים "איזה כיף שיש חופש גדול" אנו משדרים לילדים ולעצמינו מסר סמוי חיובי שנוכחותם רצויה, שאנחנו נהנים לבלות איתם זמן איכות ושאיננו מאוימים מהשינויים ומחוסר הסדר שהמציאות מזמנת לנו.

חשוב שלא נשכח לנסות ליצור שגרה וסדר יום קבוע גם בחופש הגדול, מה שיקל על ילדינו ועלינו להתמודד עם השינויים ועם תחושת "הבלגן" שנלווית לחופש.

ולאלו שעדיין מתקשים לראות את הצדדים החיוביים שבחופש הגדול עשו לכם תרגיל קבוע: בסוף כל יום כתבו על דף שלושה דברים שאתם אוהבים בחופש הגדול ומודים עליהם. טכניקה זו הוכחה מחקרית כמעודדת חשיבה חיובית ותעזור לכם להגיד את המשפט "איזה כיף שיש חופש גדול".

אני למשל הודתי היום על כך שיש לי זמן איכות עם הילדים שלי, עם חברים שלא ראיתי זמן רב, ושיש תאריך תפוגה למצב הנוכחי 😉

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »