pexels daria sannikova 2121664

הוא לא נהנה!

כל פעם שאני מסיימת לקרוא ספר טוב, בא לי לשתף אותו עם כל העולם, שכולם יחוו את ההנאה כמו שאני חוויתי. זה ככה גם עם מאמרים ואז אתם זוכים להנות מהם בטיפים שלי. אבל עם הספרים זה אחרת, כי נוכחתי שפחות ופחות אנשים מחפשים את הספר המעולה הבא לקרוא. מה גם שזה עניין של טעם אישי.
ככה גם בנוגע לסרטים, מופעים, הרצאות ששמעתי, חוויות שחוויתי, נוכחתי שלפעמים ההמלצה שלי לא שווה שום דבר, אם הצד השני לא באמת אוהב לקרוא או את אותה פעולה שאני עשיתי.

נשמע קצת המובן מאליו, אז למה אני משתפת אתכם בזה?

כי ממש השבוע חוויתי הורה מתוסכל שהפעיל כל קשר קיים כדי להעביר את הבן שלו אגודה. וכשזה קרה, הבן לדבריו 'התהפך עליו'. הוא לא הפסיק להתלונן ולרטון ולהגיד שהוא לא נהנה. שום דבר שקרה לא ריצה אותו. הוא לא נהנה מהסביבה החדשה, ממיעוט החברים, מזמן הספסל ואפילו על המגרש טען שלא כיף לו. האבא חווה תסכול ולא הצליח להבין איך זה יכול להיות שהילד לא נהנה. וחיפש גורם סביבתי אחר האחראי לכך.

האמת היא שלי הדברים נראו מאוד פשוטים וברורים ולא הייתי צריכה לחפש גורם סביבתי הפוגע בהנאה. המהלך שהאבא בחר לעשות עבור הבן, קצת נכפה עליו. הוא לא ביקש לעבור אגודה וככל הנראה גם לא הוכן לכך ברמה הנפשית. הנער רצה להשאר ולהתמודד עם הקשיים, גם אם לעיתים קיטר, האבא היה מתוסכל ורצה להקל על עצמו בכך. באמת חשב שבנו לא נהנה, ועצם הידיעה גרמה לו לא להנות…

האבא לא הבין, הרי לא נהננו שם, אז למה להשאר ולסבול?

נכון שעל פניו נדמה היה כי הילד לא נהנה, אבל כשיורדים לפרטים ומפרקים את הגורמים השונים אולי הוא כן נהנה מהקבוצה שהיה בה, מהמאמן, מהפעילות ולאו דווקא בגלל שאיפה מקצועית כלשהי. בשורה התחתונה, אתה פשוט לא יכול לדעת מה גורם לבן שלך הנאה אמיתית באמת. הסברתי.

יתרה מזאת, אם תשאל את עצמך, ממה אתה הכי נהנה, תראה שקשה לך מאוד לענות על השאלה הזאת. אנחנו לא באמת עוצרים ושואלים את עצמינו בכל רגע נתון האם מה שאני עושה עכשיו גורם לי הנאה או לא. מה יכול להעצים אותה או מה יכול לעצור אותה. ולפעמים אנחנו עוברים את הגבול בדרך להנאה אמיתית.

אז אם לנו קשה להגדיר ממה אנחנו נהנים, איזו יהירות מצדנו לחשוב שאנחנו יודעים ממה אחרים נהנים. או להאמין שאנחנו יכולים ללמד מישהו להנות ממשהו.

בפעם הבאה שאתם רוצים לעשות משהו טוב למישהו אחר, אל תסתכלו באופן צר מעולם ההנאות שלכם ותחשבו שכולם ככה. תנסו לברר קודם מה באמת גורם לצד השני להנות.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »