pexels anete lusina 4792315

גם לי יש זכות לחלום

ירון הגיע עם ההורים שלו לפגישה בדיוק בשעה שקבענו. זוג אנשים נעימים וחייכנים, עם מבט אוהב וחם לירון. ירון בן 14. ספורטאי למופת וחולם להיות מייקל ג'ורדן. כמו כל ילד, הוא מאמין שזה רק עניין של זמן. ההורים, מקסימים ורוצים הכי טוב עבור ילדם. הם מוכנים לספק מאמנים אישיים, להסיע ולהחזיר, לקנות ציוד וללוות לכל המשחקים בחיוך ואהבה. הם שותפים נהדרים. מלווים ללא תנאי, לא מלחיצים ויודעים כי ספורט זה כלי חינוכי ממדרגה ראשונה.

אז מה הבעיה תשאלו?

ירון משקיע את כולו, מוותר על המון דברים כדי להיות מייקל ג'ורדן הבא, אבל להורים יש ידיעה ברורה שלא מדברים עליה שירון לא יוכל להגשים את החלום. ירון חרוץ אבל לא מאד מוכשר, בן למשפחה עם גובה ממוצע ולא צפוי להיות גבוה כלל וכלל, ואם זה לא מספיק מכשיל, אף אחד בסביבתו המקצועית לא רואה בו כוכב. יש לו מעט דקות משחק, לא נחשב מעולם לשחקן מרכזי, ולאור כל זאת, מבחינת הכדורסל עתידו לא מזהיר.

אז מה הם אמורים לעשות? לשבור לילד את הלב או לעודד אותו להמשיך מתוך ידיעה שאין באמת עתיד לחלומותיו?

ממחקרים שנערכו בצפון אמריקה עולה הנתון כי רק כ2-5 ילדים מתוך כל 1000 העוסקים בספורט בילדותם יהיו ספורטאי הישג בבגרותם. סטטיסטיקה לא מעודדת אך הגיונית. הרבה סיבות יש לכך שהמינון הוא נמוך וחלקן גם קשורות ליכולת המקצועית ולנתונים הפיזים. אמנם משפחה תומכת היא כלי מרכזי בהצלחה להתפתח, אך לצער כולנו לא גורם המכפה על חוסר כשרון מקצועי או פיזי.

ואכן השאלה העולה מהדברים מורכבת. מה על ההורים לעשות? לשתף את הילד בדעתם או לתת לו "לחלום" על עתיד שלא יתגשם?
תפקידינו כהורים הוא מורכב. לא רק בספורט אנו נתקלים בצמתים בהן אנו עשויים להפגיש את ילדינו עם אכזבות נקודתיות ועתידיות. אולם
יש חשיבות לדרך בה נעשים הדברים וכמובן לחשיבה מאחוריהם.

אם כן, מספר עצות:
1. הגדירו לעצמיכם מה מטרתכם? כנות מחד ושימוש בהזדמנות זו ללמידה מאידך. אמנם זה שיעור קשה אך חשוב לעשותו באופן כן הגון ומתחשב.
2. יש הבדל גדול בין לחבר את ילדינו למציאות לבין "לשבור" לו חלום ללא התחשבות.
3. זו הזדמנות פז ללמד את הילד את ההבדל בין מה הוא יכול לשלוט בחייו, כמו רצינות והשקעה, לבין מה לא בשליטתו – גובהו וכשרונו.
4. עזרו לילד להבין את ההבדל בין לחלום לבין מטרות ראליות. זה לא שאסור לחלום, נהפוכו, אך תמיד חשוב שתהיה מחשבה בעלת יכולת מימוש לצד החלום.
5. מצאו יחד איתו חלומות נוספים….וזכרו – אכזבות הן חלק אינהרנטי לחיים.
6. אתם, אל תפסיקו לחלום אף פעם שילדיכם יוכל להיות אדם מאושר וממומש

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »