pexels karolina grabowska 4498294

בין רצייה לאותנטיות

עידו הוא ספורטאי בוגר שזכה לחוות טיפול פסיכולוגי לאורך צמיחתו הספורטאית. הוא הגיע אלי בשל לעבודה נקודתית ועניינית על דברים ספציפיים המעכבים את התקדמותו המקצועית.

היות ועבר ליווי פסיכולוגי הוא שולט ב"שפה הפסיכולוגית" ובמושגיה, ומצליח להעביר את הנושאים בכותרות ברורות ומשכנעות, עד כי נדמה לרגע שאינו זקוק לעזרתי.

הוא מגיע לפגישתנו הראשונה ומשתף בפתיחות של מי שכבר לעס את הדברים, שיש לו צורך לרצות את סביבתו. את המאמן, את חבריו לקבוצה ובכלל. באופן כללי אני טיפוס מרצה, הוא מסכם, ממש כמו אמא שלי.

חייכתי לעצמי, נהניתי לשמוע אותו משתמש בכל מני מושגים מעולם פסיכולוגיית הספורט שלמד בדרך. ולמרות שעל פניו הטיפול צריך להיות מאוד פשוט כי אנו יודעים מה הבעיה, אחד הקשיים בלעבוד עם אדם בעל צורך גבוה ברצייה זה שהוא מביא את צורך הרצייה גם לפגישות שלנו.

זה שם אותי בעמדה ערנית במיוחד, אני צריכה להיות מאד חדה כדי לא ליפול יחד איתו במנגנון הזה, שהופעל מהרגע שנכנס לחדר והשתמש בכל מני מושגים "מעולמי".

הכוח של עידו הוא ביכולת שלו לראות איך הצורך הזה מעכב אותו בספורט בפרט ובתחומי חיים נוספים בכלל. אני מכבדת את עידו על הפתיחות שלו.

בתוך הדיון ביננו בנושא הרצייה עלה שוב ושוב הוויתור שלו על חלקים אותנטיים באישיות שלו, שברור לו שהם קריטיים להצלחתו המקצועית. קצת יותר דעתנות, מוכנות לעמוד בביקורת ובעיקר היושרה להיות אדם אמתי עם צרכים והעדפות.

לדוגמא סיפר על מקרה אחד שבו נדרש להיות באימון כפול על ידי המאמן, אבל היה צריך להיות בבית עם משפחתו באותו היום. עידו חשש כל כך להגיד מראש למאמן, שיש לו מגבלה באותו היום, כדי לא לחטוף ביקורת מהמאמן או שמא לא ירצה אותו, ששמר את הדברים לעצמו והגיע לאימון עצבני ומתוסכל ועבד לא יעיל.

חשוב לציין שעידו ספורטאי מסור מאד ועם מוכנות גדולה לעבודה קשה כמעט ללא גבולות. הקושי להתמודד עם אי הסכמה מול המאמן, הביאה את עידו לא להיות אותנטי עם עצמו, והמחיר ששילם הוא שתסכולו וכעסיו הביאו אותו להתאמן לא טוב ולא יעיל.

ולא, הבעיה היא לא הצורך להיות מסוגל להתאמן גם כשאתה מתוסכל או עצבני, אלו דברים שעידו יודע להתמודד איתם, על פי רב, הקושי הוא בכך שעידו מוותר על חלקים שלמים באישיותו, ברצונות שלו שהם קריטיים להצלחה, כמו להיות תקיף יותר בתחרות, חצוף לעיתים ואף אגרסיבי.

כדי להיות ספורטאי מצליח צריך להסכים לא להיות תמיד אהוב על ידי כולם!

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »