pexels patrick case 3602833

אתה לא תחליט בשבילי

"אני שונא את המאמן הזה, הוא איש לא אמין ומאמן לא טוב."
"איזה קהל מעצבן, אגרסיבי, לא תומך מתאכזב בקלות."
"אני שונא שאבא שלי אומר לי מה לעשות. עכשיו דווקא אעשה את ההיפך."
"אני אראה לו מה זה, הוא ילכלך עלי ככה? גם אני אלכלך עליו."

לצערי, יוצא לי לשמוע לא פעם את המשפטים האלו מלקוחותיי. הם מתארים מצב שבו כולנו נתקלים, אנחנו צריכים לקבל החלטה קריטית בחיים ומוצאים עצמינו מכניסים שיקולים רגשיים, לא רלוונטים, המונעים מרגשות שלילים לאנשים שונים בסביבתנו.

זה לגיטימי להתייעץ עם מישהו בהתלבטויות שלפני קבלת החלטה. באופן הגיוני נבחר אנשים שאנחנו מעריכים את דעתם, חבר טוב, הורה או אפילו יועץ מקצועי.

אולם, לא פעם קורה כי דווקא אותם אנשים שאנחנו לא מעריכים את דעתם, קהל מפריע, כתבה בעיתון או אפילו ההורים שלנו, גורמים לנו באופן לא מודע (או שכן), לקחת את דעתם והתנהגותם כגורם בשיקולינו לקבלת החלטה.

ומה התוצאה?

אנחנו מקבלים החלטה חשובה ומשמעותית לחיינו שמונעת מכעס, עלבון או אגו פגוע ובעצם ברצון שלנו "להתנקם" באנשים שמכעיסים אותנו, אנחנו מאפשרים להם להשפיע על חיינו. אנחנו חושבים שאנחנו עושים להם "דווקא" ובעצם עושים "דווקא" לעצמינו.

אם שחיין בקבוצה, מחליט לצאת באמצע האימון מהמים, והמאמן לא מעיר לו על כך, ואחר כך הוא מגדיל לעשות וצוחק עליך במקלחת ואומר שאתה פראייר שאתה משקיע באימון, זה באמת מה שיגרום לך להפסיק להשקיע, העיקר לא לצאת פראייר?

אם אחד מפרשני הספורט כינה אותך אובססיבי לכדור, זה לא אומר שאתה צריך להתחיל ולהעביר את הכדור הלאה גם כשיש לך הזדמנות להבקיע גול.

אני כשלעצמי, אישה מאוד דייקנית. מגיעה לפגישות בזמן. בעיניי זה ערך המכבד את הזולת. פעם חשבתי שמי שלא מכבד את הערך הזה ומאחר לפגישה, פירוש הדבר שהוא מזלזל בכבודי. מזלזל בי ובזמן שלי.

ואז הבנתי שזה שאנשים רואים את הדברים אחרת ממני ומאחרים לפגישות עמי ולא משנה מדוע, לא יגרום לי להתנהג אחרת, לא יגרום לי לשנות ערך כל כך חשוב בחיי. המקסימום שאעשה יהיה לקבוע את הפגישה בביתי שלי, כך אמנע מאי הנעימות שבהמתנה ממושכת למישהו באמצע הרחוב, אך שריר וברור הוא כי לא אשנה את ערכיי כדי "להעניש" את האחר.

תנו לערכים שלכם להשפיע על קבלת ההחלטות, הקשיבו לאנשים החשובים בחייכם, לאלו שרוצים בטובתכם ויכולים לסייע בהצלחה.
הימנעו מלקבל החלטות ממקום של אגו ורגשות שליליים. אל תתנו להם להחליט בשבילכם!

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »