pexels magda ehlers 1586950 1

אני אוהבת פאזלים או הקושי בהרכבת קבוצה

אחותי שגעה אותי. היא הראתה לי אפליקציה של פאזלים לטלפון ומצאתי עצמי מכורה. סוג של מדיטציה. אני פותחת פאזל, וצריכה להצליח להרכיב אותו בלי שיש לי את התמונה בצד. צריכה לזכור אותה בראש. ואז להתחיל לנסות לשחק עם המרכיבים. לשים לב לצבע, לצורה, לסביבה…. אכן. עבודת שיבוץ כשכל מרכיב תלוי במרכיב שלידו. רק אם כל החלקים במקום המדויק שלהם הפאזל גמור וטוב….

ובעודי מרכיבה פאזלים כאלה ואחרים אני חושבת על הג'ירו המתקרב (תחרות אופניים בינלאומית) ועל הצורך של הקבוצות להרכיב את צוות הרוכבים שלהם לתחרות. ממש כמו פאזל. ממש כמו מאמני כדורסל וכדורגל ודומיהם שצריכים לבנות קבוצה שתצליח להתחרות במשך העונה בצורה מייטבית.

אז איך מרכיבים קבוצה? ממש כמו פאזל.

קודם כל צריך לראות את התמונה הכללית. להציב מטרות ספציפיות למשימה ומטרות ביניים. ואז לבחון את המרכיבים השונים בפאזל, למשל, האם יש לו מסגרת מאוד ברורה? אם כן, מתחילים מהמסגרת, מאנשי הצוות שעוטפים את הקבוצה.

לפעמים מחלקים את הפאזל לקבוצות צבעים שונות, ומרכיבים קבוצות קטנות עד שמוצאים את החתיכה שמחברת אותן. כך למשל בקבוצת כדורסל שיש צורך בשחקנים על כל העמדות ויותר משחקן אחד בכל עמדה, מתחילים לייצר קבוצות קבוצות, שצריכות להתחבר יחד אחר כך להרכב. גם בקבוצת רוכבי אופניים, צריך מטפסים וספרינטרים ומסייעים.

ויש פאזלים שאתה מתחיל מהמרכיב המרכזי ולאט לאט מרחיב אותו עם כל החלקים שסביבו. למשל ליבה של שחקנים וותיקים הקבוצה תורכב מצעירים וותיקים, אולי להתחיל דווקא מהקפטן, יש לקחת בחשבון את המרכיב הבין אישי, מי הוא איש חברתי ומי יותר מרוכז בעצמו…צריך לדעת מה כל הגורמים אותם רוצים לקחת בחשבון כמו תפקידים שונים.

וכך יש לקחת בחשבון משתנים רבים נוספים.

ועכשיו אחרי שפרשנו לפנינו את כל החלקים כך שנוכל לראותם בבהירות, מתחילה עבודת הרכבת הפאזל. שכן אם לקחת מישהו ותיק ובתפקיד מסוים, תחפש אחר צעיר בתפקיד האחר, והפוך. כל בחירה תשפיע על המנעד האנושי ועל שילוב האנשים. בתוך כל זה על המאמן לזכור את המטרה הכללית ואת מטרות הביניים.

להרכיב קבוצה זה תהליך מאד מורכב, ממש כמו להרכיב פאזל.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »