pexels markus spiske 1752757 1

אל תחשוב, תבצע

גם אני הצטרפתי למאות הצופים שזכו ליהנות השבוע מתחרות אירופה לג'ודו שנערכה בישראל. צפיתי בתחרויות וגם בראיונות השונים שנערכו למתחרים ולמאמנים. מבחינתי יש להם חשיבות לא פחות מהתחרות עצמה, כדי להבין את המתרחש בראשם של הספורטאים.

כך יצא ששמעתי את פיטר פלצ'יק (זוכה מדליית הארד באליפות אירופה) מספר שבקרב לפני אחרון שלו הוא היה מאוד מחושב וטאקטי. ולפני קרב הגמר אורן סמג'ה (בעצמו זוכה מדליית ארד אולימפית) שאל אותו, אתה יודע ללכת מכות? אז תלך מכות. וזה היה מהלך גאוני מצדו.

ממש כמו המאמן שאמר לשחקנית טניס שאני מלווה, אחרי שהפסידה בשתי מערכות, תשאירי את האינטליגנציה שלך מחוץ למגרש, ותעלי לשחק מסירות. הוא כמובן לא התכוון לכך שתפסיק לשחק במטרה לנצח. להיפך הוא ניסה לשנות לה את המחשבה שמובילה אותה להפסד.

וכך גם רוכב האופניים שאני מלווה בתחרויות בינלאומיות, מתאר איך הוא מפחד בסיבובים, ומתיאוריו עולה שבאופן לא מודע הוא גורם לכל הגוף להתכווץ ולהיות דרוך ממחשבות שמלוות אותו הרבה לפני שהסיבוב מגיעה ומחרטות על פעולה שנשארות איתו הרבה אחרי הסיבוב, במקום לשחרר ולצלוח את הסיבוב כמו שצריך.

והקשר בין כולם הוא אחד, הם לא נותנים לאוטומציה להיכנס לפעולה. הם ממשיכים לעבוד עם החלק החושב שלהם, ולא מאפשרים לגוף שלהם, שיודע אחרי מאות שעות אימונים לעשות את העבודה באופן אוטומטי.

מה שאורן אמר לפלצ'יק במלים אחרות, זה סמוך על האינסטינקטים שלך. תן לאוטומט להיכנס לפעולה כי הוא עובד הרבה יותר מהר מהמוח שמתכנן את המהלך תוך כדי ורק אז נותן הוראה לביצוע.

האוטומטיזציה פועלת אצלנו בהרבה מקומות, למשל כל אלו שלמדו לנהוג על רכב עם הילוכים ידניים, אבל כבר יותר מעשור נוהגים ברכב אוטומטי. תכניסו אותם לרכב עם הילוכים ידניים, ייקח להם רגע להיזכר איך עושים את זה, אבל ברגע שיזכרו המוח יכנס למצב אוטומט ויפעיל את הרכב מבלי לחשוב על כל פעולה ופעולה.

יש רגעים בהם הדבר הנכון לעשות זה לא לחשוב, אלא לסמוך על העבודה הקשה שהשקענו בלימוד של הגוף שתיקח פיקוד ותעזור לנו ולצלוח את הקושי ברגעי התחרות.

באנגלית אומרים D’ont over think it
אז תעשו לעצמכם טובה ואל תחשבו יותר מדי (כשלא צריך).

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »