pexels cottonbro 6593908 1

אי הסכמה ואהבה

מותר לא להסכים, זה לא אומר שלא אוהבים

לפני מספר שבועות ניהלתי שיחת טלפון מקצועית עם מנהל חשוב בעולם הספורט. בתור פסיכולוגית ספורט הנותנת את שירותיי המקצועיים לגוף אותו הוא מנהל, הרהרתי לפני השיחה בהשלכות של ראייתנו השונה את המציאות. ידעתי שאני רוצה להביע את דעתי בנוחות ולשמוע את דעתו על אף שתפיסתנו שונה – כי מעבר לכול ברור לי שתחום פסיכולוגיית הספורט ותחום הניהול חובתם לראות את אותה מטבע משני צדדיה.

איך חולקים אי הסכמה בלי לחבל בקשר?

את שיחת הטלפון התחלתי בהסכמה בינינו כי אנו חברים מעריכים זה את זה ויקרים אחד לשני, ומצב זה יישאר גם אחרי השיחה בה נביע דעות שונות – וכי טוב ונכון לנו לראות את הדברים אחרת. יתרה מזאת, ננהל את השיחה באופן מכובד ונזכור שאנו לא חייבים להסכים על כל הפרטים, אנו חייבים להיות הגונים ולקבל את השונות בינינו.

אירוע זה חידד אצלי צומת שמוכרת לי היטב בין מאמנים לספורטאיהם, ביני לבין ילדי ובין כל אדם לחברו. האם מותר לנו לחשוב אחרת? האין זו זכותנו להיות שונים? האם כשאיני מסכימה עם דעתו של אדם אחר, הדבר משפיע בהכרח על תחושותיי כלפיו? ואולי כדאי להפריד בין הדברים?

כמה פעמים רציתם לעמוד על דעתכם או להתווכח על האמונה שלכם ומצאתם את עצמכם חוששים לאבד את האדם שעומד מולכם? חששתם שיחוש אכזבה או אולי אפילו יחוש לא אהוד? חששתם שאולי לא יאהב אתכם או יחוש כעס כלפיכם?

בשנות עבודתי הרבות כפסיכולוגית ספורט אני פוגשת ספורטאים רבים, גם ברמות הגבוהות ביותר שנמנעים מלהביע דעתם בפני מאמניהם. "זה לא מקובל ולא באמת אפשרי מצד המאמנים לשמוע דעה שונה משל עצמם", אומרים הספורטאים שחוששים שאי ההסכמה תאיים על היחסים ביניהם. האם אכן כך הדברים צריכים להיות?

לסיכום, שונות מחשבתית היא כלי מאוד חשוב בעולמנו ובעולם הספורט במיוחד. מאמנים וספורטאים צריכים לחשוב אחרת. מאמני כושר ופסיכולוגים של הספורט, רואים דברים שונים מנקודות מבט שונות, וטוב שכך. מערכת ספורט בריאה היא מערכת בה יש מגוון רחב של דעות ונקודות מבט וכל אחד תורם למערכת ומפרה אותה כל עוד ניתן לו להביע דעה בפתיחות ובנוחות. בסופו של דבר ישתקללו הדעות לראש המערכת שבה קיימת הפונקציה שאוספת את המידע ומחליטה מה נכון: המנכ"ל מבחינה ניהולית והמאמן מבחינה מקצועית.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »