pexels yogendra singh 3361471 1

אבל מה להחליט?

ספורטאית בת 17 מתמודדות עם קושי שוב ושוב במהלך תחרויות, "מה להחליט? איזו החלטה אקבל שתצליח להכניע את היריבה? ניסיתי כמה דברים אבל לא הצלחתי להכריע אותה אז החלטתי פשוט להפסיק לנסות וליזום, רק להגיב…."

ספורטאים נדרשים לקבל מאות החלטות במהלך משחק בכדי לנצח אותו, איזו אסטרטגיה להפעיל? כמה כוח לתת בכל מהלך? מתי ליזום? מתי לתת ליריב לעשות טעות?? ועוד ועוד…

אפשר להקביל את זה, לאדם שמקבל צרור מלא מפתחות בשביל לפתוח את דלת השכן. תחילה הוא יודע שהשכן לא אוהב צבע ורוד וכחול ולכן מראש ניתן לשים את המפתחות האלו בצד. בנוסף, הוא מזהה שהחור של המנעול הוא יחסית גדול ולכן כל המפתחות הקטנים לא רלוונטיים. מתוך המפתחות שנשארו ניתן לזהות שהצורה של חלק בטוח לא תתאים למנעול ולכן גם הם יורדים. כך שנשארו עם קבוצה של מפתחות שהדרך היחידה שנוכל לפתוח איתם את הדלת, היא להכניס אותם למנעול ולנסות לפתוח עד שנגיע למפתח הנכון. ברור שברגע שנפסיק לנסות, אין שום סיכוי שהדלת תיפתח!

כך גם בקבלת החלטות במהלך משחק, הניסיון שלנו, ההכרות עם היריב, הידע שרכשנו, יעזרו לנו לצמצם את ההחלטות העומדות לפנינו, אך תמיד תישאר קבוצות החלטות ופתרונות שהדרך היחידה למצוא את הנכונה היא לנסות, ליזום ולנסות עד שמצליחים.

צריך להבין שכשמדובר על קבלת החלטות אנחנו בדרך כלל מדמיינים שתי חלופות אפשריות. במקרה של ספורטאים יש מצב של שתי חלופות כמו לזרוק או לא לזרוק. אבל הרבה מאד פעמים יש מספר חלופות אפשריות ולכל אחת מהן תסריט המשך עם הצלחה או כשלון, כמו בשח מט.

אבל בכל התהליך הזה, הכי חשוב הוא הבטחון. לקבל החלטה וללכת עליה עד הסוף כמו אם החלטת לתת בעיטה באומנות לחימה, תבעט עד הסוף לא חצי בעיטה. אם החלטת לצאת לספרינט באופניים, צא ואל תתלבט כי חצי שנייה איחור ואבדת את המומנטום.

מכאן, שהפתרון לדילמה "מה להחליט?", תהיה – לנסות! ושוב פעם לנסות! ואם לא הולך לנסות בכל דרך אפשרית עד שנגיע לפתרון. לראות כל תחרות וכל רגע כהזדמנות לצמיחה. כהזדמנות לנסות גם אם אתה חושש. אבל כשאתה עושה, תעשה. אל תתלבט.


הנסיון הוא הכרחי וחלק בלתי נפרד מהספורט.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד"ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »