pexels jordan benton 1095601 1

זמן כרונולוגי וזמן אנרגטי

חשבתם פעם מה אתם עושים כשאתם עייפים אחרי יום עבודה ארוך? מה אתם עושים במהלך היום כדי קצת לעצור ולאוורר את עצמכם?

כמה פעמים מצאתם עצמכם צריכים להתרכז אבל “כבר לא מסוגלים?”

בעבודה כפסיכולוגית ספורט אני פוגשת אנשים שונים, כשכל אדם הוא עולם אחר, שונה ובעל צרכים המיוחדים רק לו, המפגש איתם מלמד אותי כל יום דברים חדשים, באחד מהשיעורים האלו למדתי על מה שנקרא “זמן אנרגטי”.

את הזמן הכרונולוגי אנחנו מכירים- זהו הזמן המנהל את חיינו. אנשים רבים מספרים לי על תוכן היום שלהם- מה הם עושים במהלך היום, וכיצד מתנהל הזמן שלהם. הדבר הבולט הוא שהם עסוקים מאד בהתייחסות לזמן הכרונולוגי. הרבה דברים שמתנהלים אצלם בטוב או שלא בטוב מוסברים על ידי היכולת שלהם לנהל נכון את הזמן.

יש אמת בתפיסה זו אך היא לא היחידה. משתנה נוסף ומשמעותי שצריך להכניס למשוואה הוא “הזמן האנרגטי”. “הזמן האנרגטי” הוא המאגר הנפשי שיש לנו להתנהלות במשך היום. המאגר הזה, כמו גם הזמן הכרונולוגי, מוגבל. גם אם יש לנו במאגרים זמן כרונולוגי, יתכן כי משאב האנרגיה הרגשית- נפשית חסר ולכן אנו חווים עצמנו עייפים ולא יעילים.

אנשים חרוצים שמתאמנים ולומדים ומחזיקים בית באופן עצמאי, עדיין מדווחים לי על חוויה בה הם חשים לא יעילים. ההסבר שלהם פשוט ומגלה את הסיבה- אין בהם מוטיבציה למרות שיש להם זמן כרונולוגי. זה ברור, יש להם זמן אך אין להם משאב אחר חשוב וזו האנרגיה הנפשית, המשאב האנרגטי.

אל תהיו קשים עם עצמכם לשווא. בדקו טוב, האם התייחסתם גם למשאב הרגשי בסדר היום שלכם. לעיתים תמצאו את עצמכם מזפזפים מול הטלוויזיה במקום לקרוא ספר, וגם זה מרגיש לכם יותר מידי באותו רגע. המסקנה אינה שאתם עצלנים או חסרי מוטיבציה, אלא שאתם עייפים רגשית ונפשית ואזל לכם מאגר האנרגיה. נוחו, פרגנו לעצמכם, ותראו איך המאגר מתמלא במהירות ואתם יכולים להמשיך.

אהבתם? שתפו את הפוסט:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פוסטים נוספים

pexels vlada karpovich 4050296

מה הקשר בין אינטרנט לספורט

היום ילדים נולדים לתוך מכשירים חכמים שנושאים בתוכם מקורות מידע אין סופיים, הם יודעים להשתמש בהם ולשלוף אותם מהר מאיתנו ועדיין הם לא מספיקים להם בכדי להצליח בחיים.
הם חייבים ללמוד את הדרך

קרא עוד »
pexels cottonbro 3951375 1

ההומור שבספורט

ד”ר גיל גולדצויג, איריס הרץ ומיכל יערון מסבירים כיצד ניתן להשתמש בהומור להפגת מתחים וחרדות במהלך אימון או תחרות

קרא עוד »